Füves blog - Utolsó kommentek
blfr7@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_etelek_feherjetartalma_feherje_tablazat/full_commentlist/1#c33989586
Válasz erre: Az ételek fehérjetartalma - fehérje táblázat
2017-10-21T20:49:29+02:00
2017-10-21T20:49:29+02:00
Hilduci Hilda
http://blog.hu/user/1296878
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_etelek_feherjetartalma_feherje_tablazat?full_commentlist=1#c33523178" class="reply_nick_427602" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33523178 );">@radica947</a>: mivel százalékba van megadva mind1 h deka van kiló vagyok tonna.Pl.100 gramm szója 40 gramm(habár én úgy tudtam 42g) fehérjét tartalmaz.100gramm csirkemell 25 gramm fehérje.stb.
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_etelek_feherjetartalma_feherje_tablazat/full_commentlist/1#c33523178
Válasz erre: Az ételek fehérjetartalma - fehérje táblázat
2017-08-04T10:46:22+02:00
2017-08-04T10:46:22+02:00
radica947
http://blog.hu/user/427602
Szerintem az maradt ki, hogy mennyi élelmiszer tartalmazza a megadott százalékot, 1dkg, 10 dkg, 1 kg?
https://fuves.blog.hu/2013/06/17/miert_kell_hogy_celjaid_legyenek_az_eletben/full_commentlist/1#c31635285
Válasz erre: Miért kell, hogy céljaid legyenek az életben?
2016-11-04T19:32:42+01:00
2016-11-04T19:32:42+01:00
Noémi Vajda
http://blog.hu/user/1185269
Nagyon jo
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_etelek_feherjetartalma_feherje_tablazat/full_commentlist/1#c27348648
Válasz erre: Az ételek fehérjetartalma - fehérje táblázat
2015-06-18T09:15:59+02:00
2015-06-18T09:15:59+02:00
Szerencsés Barát
http://blog.hu/user/1008318
Először is köszönöm szépen a munkádat, a tápanyag tartalom összefoglalást. Azonban kiegészítem annyival, hogy a növényi eredetű táplálékok teljes értékü fehérjét és aminosavat is tartalmaznak. Állati eredetű táplálékkal kombinálni épp ezért teljesen felesleges és hasztalan. <br />
Hiba volna azonban azt gondolni, hogy minden növény, azaz minden növényi fehérje egyforma. Az eddig is tudva levő volt, hogy a növényi fehérjéken belül kimagaslik a rizsből készült fehérje. Ezért is állítottak elő belőle fehérjeport, hiszen könnyen emészthető, semmilyen allergiás reakciót nem vált ki (szemben a legtöbb állati fehérjével), glutén mentes és viszonylag magas a fehérjetartalma. A fehér rizsből készülő fehérje azonban sajnos nem teljes értékű, ezért gyakran más (általában borsó) fehérjékkel keverik (komplettírozzák), hogy valamennyi aminosav megtalálható legyen benne. Ezek az extra fehérjék (pl. a borsó) azonban kevésbé semleges ízűek, ezért ezen készítményeket édesíteni, ízesíteni kell, ami egyrészt felesleges adalékokat, másrészt pedig alacsonyabb fehérjetartalmat jelent (hisz ezen adalékoknak nincs fehérjetartalma).
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_etelek_feherjetartalma_feherje_tablazat/full_commentlist/1#c26391401
Válasz erre: Az ételek fehérjetartalma - fehérje táblázat
2015-03-06T15:05:42+01:00
2015-03-06T15:05:42+01:00
becsajozok.hu
http://blog.hu/user/942343
Egy kiskanál méz délelőtt és délután segít alacsonyan tartani a hugysavat.
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_etelek_feherjetartalma_feherje_tablazat/full_commentlist/1#c22338190
Válasz erre: Az ételek fehérjetartalma - fehérje táblázat
2014-04-09T11:21:55+02:00
2014-04-09T11:21:55+02:00
Varga T.V. (törölt)
http://blog.hu/user/861531
Érdekelne a ruszlié mert szeretem. Kivették az egyik vesémet és nem tudom miket egyek, hogy ne legyen magas a hugysavam ?
https://fuves.blog.hu/2013/07/01/mansfeld_520/full_commentlist/1#c20144855
Válasz erre: Mansfeld
2013-07-03T19:14:38+02:00
2013-07-03T19:14:38+02:00
Mark Bolt
http://blog.hu/user/261212
Nagyon szép katyvazt gyűjtöttél össze miszerint kiket kell megvetni jelenleg, gratulálok. Tomcat és Toroczkai hősiességével párba állítva különösen szép. Mit tettekek ezek az emberek a nemzetért? Hőbörögtek? Sorolj fel szélsőjobbos nagy magyarokat, akik által többek lettünk, akik előre vitték az országot és nem hátra. Ha tudsz mondani egyet akkor megkövetlek.<br />
<br />
Mansfeld Petiék meg szegények áldozatok voltak. Amikor 14-16 éves gyerekek futkároznak a tankok között felnőttek helyett, akkor ott valami nagy gond van.
https://fuves.blog.hu/2013/06/25/gyumolcs_zoldseg_felaron/full_commentlist/1#c20090286
Válasz erre: Gyümölcs, zöldség féláron…
2013-06-25T15:39:09+02:00
2013-06-25T15:39:09+02:00
siskalaszlo
http://blog.hu/user/789368
főleg a banán, én úgy szeretem mikor már olyan mint a képen látható. És bizony pl a tescoba az ilyet már lesárgázzák 50%ra
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga/full_commentlist/1#c20087074
Válasz erre: Az egészséges táplálkozás drága?
2013-06-25T10:31:36+02:00
2013-06-25T10:31:36+02:00
Void Bunkoid
http://blog.hu/user/169086
Ja van egy kivétel, vannak mostanság viszonylag szerényebb sorsú (de nem szigorú értelemben vett SZEGÉNY) gyúrósgyerekek és erobikleányok is, ők a kemény munkán felül is igyekeznek nagyon fitti-egészséges ember benyomását kelteni, sajnos azt kell mondjam, sokszor az ehhez szükséges idő- és anyagi keretet úgy megteremtve, hogy alapvető dolgokon illetve a saját pihenő/alvásidejükön spórolnak.<br />
<br />
Nos, ez meg minden, csak marhára nem egészséges. Pihenni KELL. Igaz, a fittiséggel talán sikerül fogni egy valóban gazdag fittiférjet/feleséget, és onnantól kezdve már lesz idő pihenni a gyúrás mellett :P
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga/full_commentlist/1#c20087012
Válasz erre: Az egészséges táplálkozás drága?
2013-06-25T10:24:55+02:00
2013-06-25T10:24:55+02:00
Void Bunkoid
http://blog.hu/user/169086
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga?fullcommentlist=1#c20086091" class="reply_nick_227464" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20086091 );">@akrosztikon</a>: jól látod. Ezt már mondtam régebben is, hogy vicces módon az "egészséges" és "egészségtelen" fogalma mintegy felcserélődött a száz évvel ezelőttiekhez képest, egyetlen egy valami maradt ugyanaz - mindig az az "egészséges", amit a gazdagok esznek/csinálnak.<br />
<br />
Száz éve a gazdagok fehérkenyeret, zsírt, összetett szénhidrátokat és vörös húsokat zabáltak kétpofára, hófehérek voltak és nem mozogtak, mert _megtehették_, hogy az akkori előállítási technológiákat nézve sokba kerülő finomított élelmiszereket megvegyék, valamint nem kellett napi 10-12 órát két kézzel a szabad levegőn rostonsülve dolgozniuk. A szegényeknek meg jutott az alacsony kalóriaértékű, nagyrészt zöldségeket, krumplit, kevés húst tartalmazó étrend, meg a napi iszonyat mennyiségű többnyire kétkezi munka, sokszor szabadtéren, így a lebarnulás is adott.<br />
<br />
És természetesen a gazdagok akkor is jóval tovább, és egészségesebb körülmények között éltek, mint a szegények - annak ellenére, hogy többnyire dagadtak voltak (nézzétek csak meg akár a harminc-negyeves évekbeli pinupcsajok óriási kofferjét meg dudáit...).<br />
<br />
Ma 2013 van, rengeteg termelő munkafolyamat gépesített, így a melósok napi (még mindig) napi 10-12 órákat dolgoznak, ám ülve (a nehézgépkezelő is ülőmunkát végez!!!), többnyire gépeket irányítgatva, monitort figyelgetve, etc. Ja, és zárt helyen! A finomított élelmiszerek előállítása nagyrészt a gépesítésnek, ipari technológiáknak köszönhetően olcsó, költséghatékony lett, ezek a rengeteg kalóriát tartalmazó dolgok lettek az "olcsó" élelmiszerek. Mivel a meló elég lélekölő valami ma is, az ülve dolgozó, szénhidrátot zabáló melós is elfárad a nap végére, és inkább betol két sört az arcába és megnézi az esti sorozatot.<br />
<br />
A gazdagok meg nem dolgoznak, így van idejük egész nap személyiedzőhöz meg zumba meg ungabunga edzésre meg gyúrni meg mittoménmire járni, valamint ők megtehetik, hoyg megveszik a ma már igen ritkává vált kölest meg csicseriborsót meg édesgyökeret meg miaf*szomat.<br />
<br />
Ja, és továbbra is nekik van több pénzük, így ha netán valami bajuk van, nekik van lovetta orvosra.<br />
<br />
Így a modern kor szegényembere elhízott, a gazdag meg fitti-karcsú és lebarnult.<br />
<br />
És tovább is él, mint a szegény, hiába eszi azt, amitől száz éve még korán haltak.<br />
<br />
És ez egyetlen dolog miatt van. Mindig is a gazdagnak van pénze higiéniára meg orvosra. És emiatt egészségesebb, nem amiatt, hogy mit eszik meg...
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga/full_commentlist/1#c20086832
Válasz erre: Az egészséges táplálkozás drága?
2013-06-25T10:07:41+02:00
2013-06-25T10:07:41+02:00
kakukk11
http://blog.hu/user/634689
A szezont a f*szommal hasonlítod, és ettől boldog vagy. Nooooormááááállisssss?
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga/full_commentlist/1#c20086408
Válasz erre: Az egészséges táplálkozás drága?
2013-06-25T09:23:36+02:00
2013-06-25T09:23:36+02:00
Mrs.Columbo
http://blog.hu/user/573303
Minden csak viszonyítás kérdése. Ha rendelek egy adag pulykamellet grillezett zöldségekkel, fizetek (kiszállítással) 2500 Ft-ot, ha csinálok magamnak otthon egy porcukros, lekváros grízestésztát, egy adagnyi kijön kb. 200 Ft-ból.<br />
<br />
Az szerintem vitán felül áll, hogy általánosságban az egészséges táplálkozás drágább, mint ha valaki nem figyel erre - vagy inkább nem teheti meg. <br />
/Múltkor vettem egy körtét. Egy, azaz 1 darab körte került 150 Ft-ba, míg csokit már 40 Ft-ért lehet venni./
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga/full_commentlist/1#c20086091
Válasz erre: Az egészséges táplálkozás drága?
2013-06-25T08:35:55+02:00
2013-06-25T08:35:55+02:00
akrosztikon
http://blog.hu/user/227464
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga?fullcommentlist=1#c20085975" class="reply_nick_774055" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20085975 );">@hot-spot</a>: Nem értek egyet veled. A modernkori európai szegénység jele az elhízás. Ennek több oka van: 1. akinek kevés a pénze, nem fog változatosan táplálkozni, számos viszonylag drágább élelmiszerről lemond; 2. akinek kevés a pénze, az nagy eséllyel alacsonyabb iskolázottságú, ezért kevésbé táplálkozik tudatosan, kevésbé van tisztában azzal, hogy amit eszik, az egészséges-e vagy sem; 3. akinek kevés a pénze, annak számára számos költséges örömforrás (pl. nyaralás) elérhetetlen, így maradnak a viszonylag olcsó örömforrások. Az étkezés pedig az egyik elsődleges örömforrássá válik ezeknek az embereknek az életében, így olcsó, egészségtelen, de számukra finom és örömet okozó élelmiszereket fognak fogyasztani, pl. szénsavas üdítőket, édességeket, chipseket.<br />
<br />
Abban igazad van, hogy ha valaki jómódú, akkor csak döntés kérdése, hogy egészségtelenül táplálkozik-e vagy sem. Ha valaki szegény, akkor viszont már nemcsak döntés kérdése.
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga/full_commentlist/1#c20085975
Válasz erre: Az egészséges táplálkozás drága?
2013-06-25T08:08:51+02:00
2013-06-25T08:08:51+02:00
hot-spot (törölt)
http://blog.hu/user/774055
Nekem meg az a véleményem,hogy pontosan azok étkeznek egészségtelenül,akiknek tele van a pénztárcájuk zsével.Csak mert kilószámra eszik a nasit és vedelik a cukros üdítőt,rendelik a pizzát meg esznek a gyors éttermekbe egészségtelen étkeket.<br />
Akiknek nincs pénzük ilyesmire,azoknak marad a krumpli a hagyma a káposzta a csirke és az otthon főzés.Ami lényegesen egészségesebb is egyben.:)
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga/full_commentlist/1#c20085925
Válasz erre: Az egészséges táplálkozás drága?
2013-06-25T07:58:43+02:00
2013-06-25T07:58:43+02:00
akrosztikon
http://blog.hu/user/227464
Nem világos számomra a "természetes" szó használata a posztban.<br />
<br />
Élelmiszeriparról vajon hallott a posztoló, vagy úgy képzeli, hogy a lazacát a pecabotjával fogta egy kedves idős bácsi egy festői szépségű, teljesen szennyezetlen helyen, azt a pár szem krumplit pedig Mari néni termesztette a hátsó kertben friss, gőzölgő marhatrágya és üde csalánlé mint permetszer felhasználásával?<br />
<br />
Ettől függetlenül persze az igaz, hogy az egészséges táplálkozás NEM MINDEN ESETBEN drágább az egészségtelennél (erre a McDonalds jó példa), ugyanakkor aki egészségesen és változatosan szeretne étkezni úgy általában, annak bizony több pénz, időt és energiát kell fordítania a táplálkozásra.
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga/full_commentlist/1#c20085845
Válasz erre: Az egészséges táplálkozás drága?
2013-06-25T07:37:08+02:00
2013-06-25T07:37:08+02:00
Rocko-
http://blog.hu/user/44335
tápértékadatok?<br />
precíz költségelszámolás?<br />
<br />
ugye most nem egy hasraütéses, egy elemű teszt alapján kell elhinnünk, hogy ez valóban így van?
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga/full_commentlist/1#c20085560
Válasz erre: Az egészséges táplálkozás drága?
2013-06-25T01:37:40+02:00
2013-06-25T01:37:40+02:00
marklar_
http://blog.hu/user/357663
Pláne, hogy 2500 forintért sajnos nem lehet jó minőségű lazacot kapni itthon.
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga/full_commentlist/1#c20085398
Válasz erre: Az egészséges táplálkozás drága?
2013-06-25T00:18:46+02:00
2013-06-25T00:18:46+02:00
sdani
http://blog.hu/user/212290
Egy otthon készült étel árát miért hasonlítod egy másik étel vendéglős árához? Ugye érzed, hogy ez nem fair összehasonlítás.<br />
<br />
(Arról nem is beszélve, hogy a tengeri halak nehézfémekkel igencsak szennyezettek lehetnek, és nincs módod megbizonyosodni a megfelő származásáról)
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga/full_commentlist/1#c20085397
Válasz erre: Az egészséges táplálkozás drága?
2013-06-25T00:18:39+02:00
2013-06-25T00:18:39+02:00
blasiusii
http://blog.hu/user/419195
meg időhiány/-kihasználás miatt sem főz sokszor az ember... ezért eszik az "ócska menüket"<br />
<br />
Egyébként pedig a poszt, bár jó téma, de sajnos ugyanoda lyukadunk ki: a jó minőségű élelmiszer bizony drága.<br />
<br />
VISZONT lehetne beszélni mondjuk arról, hogy Nyugaton a bio élelmiszerek a többihez képest olcsóbbak, vagy arról, hogy mennyi junk-food-ot eszünk.<br />
(a KFC meg McD. előtt kígyózó sorokat láttán mindig magam előtt látom már az Apokalipszis lovasait: most komolyan, sok pénzért s@rt venni - a mekit kb 10 éves koromban kinőttem, szerencsére)<br />
<br />
Vagy beszélhetnénk még arról mondjuk, hogy mivel kezelik a vetőmagokat, amivel megzavarodnak a méhek - kormányunk pedig flegmatikusan söpri le a kérdést az asztalról. "Bagatell."
https://fuves.blog.hu/2013/06/24/az_egeszseges_taplalkozas_draga/full_commentlist/1#c20085139
Válasz erre: Az egészséges táplálkozás drága?
2013-06-24T23:06:35+02:00
2013-06-24T23:06:35+02:00
Rwindx
http://blog.hu/user/37162
Igazságod vagyon az egészséges táplálkozást illetően, azaz a hal jobb választás.<br />
Ellenben ha ezt a negyedkilós halat is megrendeled, akkor többe fog kerülni mint a pizza ugyanott, emellett jó pizzát otthon is készíthetsz 700Ft-ból amiből egy egész család jóllakik.
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20083609
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T19:21:55+02:00
2013-06-24T19:21:55+02:00
Petyat
http://blog.hu/user/242243
Akkor most tegye fel a kezét, aki a fotós helyébe hazavitte volna a gyereket, vagy bármit tett volna abban a szituban. Nerdiemannnak igaza van a fotós nem hagyta magára a gyereket.<br />
<br />
Budapesten ha valaki rosszul lesz, az emberek elfordítják a fejüket. A kisgyereket az afrikai népekre jellemző nemtörődömség, a fotóst pedig a puha fotelből itélkező szájhősök ölték meg.<br />
<br />
Ez a poszt kicsit félrement.
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20083091
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T17:56:26+02:00
2013-06-24T17:56:26+02:00
Lеncsés István
http://blog.hu/user/805191
A miniszterelnök úr biztos segített volna a kisfiúnak és nem fényképez !
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20082916
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T17:31:11+02:00
2013-06-24T17:31:11+02:00
i23kovacs
http://blog.hu/user/169585
Éppenséggel nem hagyta sorsára, sem a keselyűre a kislányt ...
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20082729
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T17:07:28+02:00
2013-06-24T17:07:28+02:00
nerdieman
http://blog.hu/user/242481
A blog szerzője azért egy kicsit utánaolvashatott volna a Carter féle sztorinak és az életének egyaránt...ez így meglehetősen demagóg és erős torzítás...
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20082713
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T17:05:34+02:00
2013-06-24T17:05:34+02:00
nerdieman
http://blog.hu/user/242481
Állítólag a fotó elkészítése után elkergette a madarat és a kisgyereket elvitték az 1 km-re lévő ENSZ táborba.
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20081562
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T14:51:33+02:00
2013-06-24T14:51:33+02:00
klarky
http://blog.hu/user/24125
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy?fullcommentlist=1#c20078868" class="reply_nick_372691" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20078868 );">@Fenimore</a>: Szerintem is így volt. Amúgy még ezzel sem lenne bajom, ha történetesen ez nem egy 1000 éves sztori lenne, ami milliószor járta körbe az internetet.<br />
<br />
Kíváncsi lennék, h minek lett ez most előcitálva, mi az apropó?
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20080466
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T12:49:07+02:00
2013-06-24T12:49:07+02:00
Morrancs
http://blog.hu/user/567913
Az is álszent, aki azt hiszi, hogy ha a fotós akkor felkapja azt a gyereket, és odébb viszi mondjuk 1000 méterrel, vagy megitatja, azzal bármit megoldott volna. Akkor meghal két nap múlva, vagy egy hónap múlva. <br />
Ebbe kellene belegondolnotok, hogy ott nem lehet egy kulacs vízzel, vagy bármi egyszeri segéllyel világot megváltani. <br />
Ez az egy rohadt fotó, lehet, hogy több milliárdot hozott az afrikai éhezőknek.<br />
De azt a gyereket nem lehetett volna megmenteni. Vagy ha őt megmentik valahogy (a jó ág tudja hogy), akkor elpusztult másik. Mert ugye ha jól emlékszem percenként hal éhen odaát kb. 5-6 ember. Míg ezt leírtam, meghalt mondjuk 10 ...
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20079947
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T11:22:09+02:00
2013-06-24T11:22:09+02:00
Conchobar
http://blog.hu/user/773404
...vagy éppen születhettél volna egy keselyűnek, amelyik étlen-szomjan kénytelen napokig várni arra, hogy végre elernyedjen az a gyerek
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20079807
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T10:58:09+02:00
2013-06-24T10:58:09+02:00
doggfather
http://blog.hu/user/453239
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy?fullcommentlist=1#c20077483" class="reply_nick_277593" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20077483 );">@V.A.</a>: ez a komment jobb, mint maga a poszt.
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20079356
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T09:54:19+02:00
2013-06-24T09:54:19+02:00
funfun
http://blog.hu/user/123963
Demagógnak tűnhet, de mérhetetlenül sok benne az igazság. Egyszerűbb demagógiára hivatkozva elhessegetni a témát, mint elgondolkodni, vagy a szívünk mélyén szégyenkezni. <br />
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy?fullcommentlist=1#c20078227" class="reply_nick_348932" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20078227 );">@chiquita</a>: szerintem, bár véresen komoly a téma, poénos, amit írtál. Nagyot röhögtem.
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20079212
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T09:31:00+02:00
2013-06-24T09:31:00+02:00
Hulesz
http://blog.hu/user/805339
zerintem ami melegebb az fontosabb. Pl. a meleg élő ember fontosabb, mint a halott kihűlt. A naprendszer anyagának 99,5 % több mint 5000 °C. Hozzánk sokkal közelebb, van a -274°C (az abszolút nulla) mint pl. a 13.600 000 °C a nap magjában. El se tudjuk azt képzelni, hogy milyen lehet. Ellenben a -274 °C -ot nem probléma elképzelnünk. Egyszóval közelebb vagyunk az entrópiához, mint a naprendszer tömegének 99,5 % -a. Ha van űrklubb, akkor ott nem vagyunk a sztárok, hanem inkább egy kis darab szemétre hasonlítunk, ami nem valószínű, hogy egyedi valamilyen különlegesebb szempontból.
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20078868
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T08:06:27+02:00
2013-06-24T08:06:27+02:00
SarahConnor
http://blog.hu/user/372691
Hát ez azért elég semmitmondó... Gondolom, a képre volt kihegyezve minden, az akart lenni a csattanó. Csak felvezetni nem sikerült.
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20078754
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T07:18:11+02:00
2013-06-24T07:18:11+02:00
belekotty
http://blog.hu/user/177226
De azért van akinek segítenek. <br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://cukisag.blog.hu/2013/06/19/egy_arva_kutya_megmentese#comment-form">cukisag.blog.hu/2013/06/19/egy_arva_kutya_megmentese#comment-form</a>
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20078749
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-24T07:16:53+02:00
2013-06-24T07:16:53+02:00
belekotty
http://blog.hu/user/177226
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy?fullcommentlist=1#c20078227" class="reply_nick_348932" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20078227 );">@chiquita</a>: Viszont óriási fasznak születtél.
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20078227
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-23T23:38:13+02:00
2013-06-23T23:38:13+02:00
chiquita
http://blog.hu/user/348932
Nekem szerencsém van.Egy árja nem lehet fekete, így velem ez nem történhetett meg.
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20078074
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-23T23:04:34+02:00
2013-06-23T23:04:34+02:00
Liping
http://blog.hu/user/734689
Demagóg erősen, de még ezzel együtt is rendben odáig, hogy jobb dolgunk van, mint az afrikai nélkülözőknek, de a többi erősen faszság. Emberek vagyunk, nem tudom, mennyiben lett volna bármi esélyem hangyaként vagy majomként születni, leszámítva persze, ha létezik a lélekvándorlás, s a faji határok sem állják útját, de ezt nem igazán támasztják alá tények.
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20077753
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-23T22:14:51+02:00
2013-06-23T22:14:51+02:00
vAfotóriporter
http://blog.hu/user/403549
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy?fullcommentlist=1#c20077100" class="reply_nick_774729" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20077100 );">@zoldzsiraf</a>: köszönöm, hogy linkelted a blogom, örülök, hogy nem csak a körlevelek jutnak el mindenkihez...<br />
<br />
Egyébként a poszt attitűdjével egyetértek, tényleg egy csomó dolog miatt feleslegesen panaszkodunk (first world problems), miközben másoknak sokkal komolyabb problémái felett szemethúny mindenki.
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20077483
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-23T21:40:40+02:00
2013-06-23T21:40:40+02:00
V.A.
http://blog.hu/user/277593
Bizony, bizony, a szegény afrikai kisgyerek közelében két keselyű is van, közülük a veszélyesebb és undorítóbb Pulitzer-díjas.
https://fuves.blog.hu/2013/06/23/fogalmad_sincs_milyen_szerencses_vagy/full_commentlist/1#c20077017
Válasz erre: Fogalmad sincs, milyen szerencsés vagy…
2013-06-23T20:41:42+02:00
2013-06-23T20:41:42+02:00
Szalacsi_Dezső
http://blog.hu/user/284986
Ez azért nem kicsit demagógia. Bocs. :-(
https://fuves.blog.hu/2013/06/22/rostok_az_egeszseg_szolgalataban/full_commentlist/1#c20076071
Válasz erre: Rostok az egészség szolgálatában
2013-06-23T17:17:06+02:00
2013-06-23T17:17:06+02:00
Jóléti Dán Kekszesdoboz
http://blog.hu/user/542928
Mi egy koreai receptet készítünk el gyakran, illetve kettőt. Mindkettő lényege, hogy egészen apróra vágjuk a zöldségeket, reszelni is lehet. Kell bele káposzta, uborka, répa, egy kevés hús, fűszerek (ízlés szerint, mi csípősen készítjük). Az a titka, hogy nagyon rövid ideig tűzforró edényben összeforgatjuk. A húst mondjuk rendesen átsütjük, de a zöldségeket csak egy percig sütjük. Finom és egészséges mert nem fő agyon, rágni is kell de mégse nyers teljesen. Akit érdekel nézze meg bibimbap néven fut. Ugyanezt megcsináljuk reszelt burgonyával és zöld erőspaprikával. Kevés forró olajon jól összekeverjük, hogy csak félig süljön át. Fokhagymás, paradicsomos tojással esszük. Isteni nyári eledel.
https://fuves.blog.hu/2013/06/22/rostok_az_egeszseg_szolgalataban/full_commentlist/1#c20075215
Válasz erre: Rostok az egészség szolgálatában
2013-06-23T14:28:06+02:00
2013-06-23T14:28:06+02:00
élhetetlen
http://blog.hu/user/648369
Csak kérdés: egy pék ismerősöm szerint a teljes kiőrlésűt csak bioból lenne szabad, mert szerinte a pl. egy gomba vagy bármi ellen lepermetezett gabonatáblában a szemek felszinén gyülemlik fel az egyébként "lebomló vegyszer". Igen, ha pár hét alatt lebomlik, akkor ehető és egészséges? Akkor miért kell a bio? Az előző kérdéd az érvényes.
https://fuves.blog.hu/2013/06/22/rostok_az_egeszseg_szolgalataban/full_commentlist/1#c20073742
Válasz erre: Rostok az egészség szolgálatában
2013-06-23T09:13:31+02:00
2013-06-23T09:13:31+02:00
Orvos01 (törölt)
Sőt az aranyér kialakulásában is vezető szerepe van a rostszegény táplálkozásnak. Megfelelő étrend esetén sokkal könnyebbé válna az emberek élete.
https://fuves.blog.hu/2013/06/17/bmi_body_mass_index_testtomegindex/full_commentlist/1#c20073064
Válasz erre: BMI (Body Mass Index) – testtömegindex
2013-06-23T00:15:53+02:00
2013-06-23T00:15:53+02:00
zZz
http://blog.hu/user/86115
Okés, akkor nézzük csak:<br />
<br />
183cm<br />
88kg<br />
<br />
BMI = 26,28<br />
<br />
Tehát ez egy elhízott ember.<br />
<br />
Valójában egy válogatott, világversenyekre járó, mocskosul izmos evező adatait írtam be.<br />
<br />
A BMI hülyeség. Nem veszi figyelembe, hogy az illetőnek milyen csontozata, izomzata van.<br />
<br />
A testzsír százaléknak már több értelme van.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/milyen_tapanyagokra_van_szuksegunk_i/full_commentlist/1#c20073041
Válasz erre: Milyen tápanyagokra van szükségünk? I.
2013-06-23T00:02:20+02:00
2013-06-23T00:02:20+02:00
zZz
http://blog.hu/user/86115
A szervezet a glükózt (szőlőcukrot) tudja a legkönnyebben feldolgozni és raktározni (glikogén formájában az izmokban és a májban). Kevésbé hizlaló hatású. Több helyen is közvetlenül felhasználásra tud kerülni.<br />
<br />
A fruktózzal (gyümölcscukorral) több gondja van. Eleve csak a máj tudja lebontani, pl. az izmok nem tudnak alapból mit kezdeni vele. Nagyobb arányban lesz belőle káros VLDL (very low density lipoprotein).<br />
<br />
A glükóz nemigen dobja meg a triglicerid szintet, a fruktóz viszont igen (ami magas mértékű káros, B típusú LDL szintre utal, amely többek között érrendszeri problémák okozójaként is számon tartanak).<br />
<br />
Az egyetlen dolog, ami a fruktóz mellett szól, az az, hogy lassabban növeli a vércukor szintet, így cukorbetegeknek szerencsésebb választás, ha valami édességre vágynak. Ezért tesznek cukrászok cukorbetegek esetében gyümölcscukrot pl. a süteményekbe (és nevezik több esetben eléggé nonszensz módon cukormentesnek).
https://fuves.blog.hu/2013/06/19/_lehetetlen_celok/full_commentlist/1#c20072977
Válasz erre: “Lehetetlen” célok…
2013-06-22T23:36:58+02:00
2013-06-22T23:36:58+02:00
zZz
http://blog.hu/user/86115
Nem Edison találta fel a villanykörtét. Ő ellopta az ötletet. (Meg egy rakat másikat.)<br />
Muhammad Ali álma a Parkison kórhoz vezette őt.<br />
<br />
Értem én a koncepciót, a példák viszont, nagyon finoman szólva, sántítanak.<br />
<br />
A dolog másik oldalát pedig elfelejted: a sikersztorikat meséled csak. Mintha mindenki, aki nagyot mert álmodni, aki nem tekintett lehetetlennek valamit, az célba is ért volna.<br />
Vegyük csak a sportolókat. Egy-egy sportágban több ezer, ha nem tízezer, százezer szerte a világban arról álmodik még kezdőként, hogy hátha talán nagy sportoló lesz belőle, világbajnok, olimpiai bajnok.<br />
A valóságban pedig csak igen kis töredéke (<1%) ezeknek az embereknek éli meg ezt az álmát.<br />
<br />
Szóval igen, kell az elszántság, ez nyilvánvaló. De attól, hogy az megvan, még mindig mocskosul messze lehetsz a céltól. És az emberek többségének mocskosul messze is marad.
https://fuves.blog.hu/2013/06/21/mit_sportolj_1_fitness_terem/full_commentlist/1#c20072675
Válasz erre: Mit sportolj? 1. - Fitness terem
2013-06-22T22:29:14+02:00
2013-06-22T22:29:14+02:00
zZz
http://blog.hu/user/86115
"...de nincsenek célirányosan egy-egy adott izomcsoportra kifejlesztett gépek az edzéshez."<br />
<br />
Ez inkább előny, mint hátrány.<br />
<br />
"Ha mindig ugyanazokat a gyakorlatokat végzed, az izmaid hozzászoknak, és nem fejlődnek."<br />
<br />
Változatossághoz nem kellenek gépek, csak változatos gyakorlatok. Rengeteg forrás van, ahol utána lehet nézni gyakorlatoknak, meg is lehet kérdezni hozzáértőket.<br />
<br />
Aki azt hiszi, hogy gépek kellenek, az keressen rá a legnépszerűbb videóportálon a következőre: "Hannibal for king".
https://fuves.blog.hu/2013/06/20/omega-3_zsirsavak/full_commentlist/1#c20072635
Válasz erre: Omega-3 zsírsavak
2013-06-22T22:20:28+02:00
2013-06-22T22:20:28+02:00
zZz
http://blog.hu/user/86115
Két probléma.<br />
<br />
1. Mi van, ha nem szeretem a halat? Amúgy tényleg nem szeretem.<br />
<br />
2. A sok halfogyasztással vigyázni kell, a higany miatt. Nem véletlen, hogy pont Norvégiában és Japánban van a legtöbb higanymérgezés. Ráadásul a higany halmozódó méreg.
https://fuves.blog.hu/2013/06/20/egy_dohanyos_tudeje/full_commentlist/1#c20068522
Válasz erre: Egy dohányos tüdeje…
2013-06-22T04:09:36+02:00
2013-06-22T04:09:36+02:00
REM.
http://blog.hu/user/512845
Ezek a dohányzásellenes postok annyira szánalmasak.. Nem vagyok dohányos, de ez minden post alja. A legalja. Olyan, mint műsorban a valóvilág.
https://fuves.blog.hu/2013/06/20/egy_dohanyos_tudeje/full_commentlist/1#c20067639
Válasz erre: Egy dohányos tüdeje…
2013-06-21T21:50:12+02:00
2013-06-21T21:50:12+02:00
siskalaszlo
http://blog.hu/user/789368
nagyon undorító...
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/milyen_tapanyagokra_van_szuksegunk_ii/full_commentlist/1#c20050443
Válasz erre: Milyen tápanyagokra van szükségünk? II.
2013-06-19T14:28:23+02:00
2013-06-19T14:28:23+02:00
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás
http://blog.hu/user/761081
(Az enzimeinket mi gyártjuk, az nem tápanyag.)
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/milyen_tapanyagokra_van_szuksegunk_ii/full_commentlist/1#c20050437
Válasz erre: Milyen tápanyagokra van szükségünk? II.
2013-06-19T14:27:24+02:00
2013-06-19T14:27:24+02:00
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás
http://blog.hu/user/761081
"3. Enzimek<br />
<br />
Az enzimek biokatalizátorok, azaz olyan szeves molekulák, amik az anyagcsere folyamatokat irányítják a szervezetben. Minden enzim csak egy meghatározott kémiai reakciót katalizál, több tízezer féle enzim létezik. Komoly szerepük van az egészség fenntartásában, hiszen semlegesítik a káros szabad gyököket a szervezetben. Legnagyszerűbb enzimforrások a nyers gyümölcsök és zöldségek."<br />
<br />
Az antioxidánsokra gondolsz. Mi a forrásod? Szakszerűtlen, cseréld le!
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/milyen_tapanyagokra_van_szuksegunk_i/full_commentlist/1#c20050424
Válasz erre: Milyen tápanyagokra van szükségünk? I.
2013-06-19T14:26:08+02:00
2013-06-19T14:26:08+02:00
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás
http://blog.hu/user/761081
"A cukrok közül a leghasznosabb a lassan felszívódó gyümölcscukor. Leghaszontalanabb formája a gyorsan felszívódó finomított fehércukor és a belőle készült termékek.<br />
Akkor van baj, ha a keményítő és gyümölcscukor rovására túl nagy mennyiségű finomított fehércukrot, vagy abból készült terméket fogyasztunk. A szénhidrátoknak ez a formája nagyon gyorsan felszívódik, gyakori és nagy mennyiségű fogyasztása elhízáshoz, cukorbetegséghez vezethet."<br />
<br />
Mint dietetikus azt mondom ez hibás. Honnan szedted a tudásod?
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/milyen_tapanyagokra_van_szuksegunk_i/full_commentlist/1#c20049047
Válasz erre: Milyen tápanyagokra van szükségünk? I.
2013-06-19T11:29:15+02:00
2013-06-19T11:29:15+02:00
drdoktor
http://blog.hu/user/683887
"Nagy mennyiségben való fogyasztásuk növeli a koleszterinszintet, a szívbetegségek, érelmeszesedés, elhízás és vastagbélrák kialakulásának kockázatát."<br />
<br />
Aha persze.. xD ennyi hülyeséget egy helyen
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/milyen_tapanyagokra_van_szuksegunk_i/full_commentlist/1#c20047634
Válasz erre: Milyen tápanyagokra van szükségünk? I.
2013-06-19T07:35:19+02:00
2013-06-19T07:35:19+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
Szerintem 100 év múlva kb. úgy fogják körberöhögni a mai táplálkozástudományt, ahogy mi azt, amit 100 éve tartottak egészségesnek.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20046656
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T22:53:00+02:00
2013-06-18T22:53:00+02:00
fizetekmegegysort
http://blog.hu/user/201404
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20044840" class="reply_nick_219722" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20044840 );">@sieddie</a>: :) anyukák egymás közt így szoktuk: aki ráér hoz/visz 1-2-3 plusz gyereket - ingyen. Egyszer adsz, máskor kapsz... Más megoldás nincs.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20044982
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T18:34:34+02:00
2013-06-18T18:34:34+02:00
mis
http://blog.hu/user/49720
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20042292" class="reply_nick_521476" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20042292 );">@java786</a>: 2002-ben 10% bőven elég volt önerőnek, de ha úgy mentél a kereskedőhöz, hogy nincs egy forintod sem, akkor is meg tudta oldani okosan az új autó vásárlást... :) önerő nélkül
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20044840
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T18:10:50+02:00
2013-06-18T18:10:50+02:00
sieddie
http://blog.hu/user/219722
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20044405" class="reply_nick_201404" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20044405 );">@fizetekmegegysort</a>: Helyedben vennék egy mikrobuszt és vinném a környékbeli srácokat,olcsóér így ha jól csinálod lesz egy kis pluszod is, ha más nem ingyen jársz be melózni..
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20044813
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T18:06:41+02:00
2013-06-18T18:06:41+02:00
sieddie
http://blog.hu/user/219722
Autóhitel se nem jó megoldás se nem rossz megoldás:<br />
<br />
1. Felveszem hitelt a verdára és családot hordozgatom, munkába járok vele stb. Mit vásároltam kiadásokat (szervíz, üzemanyag, adó stb)amit tovább terhel a kamat teher.<br />
<br />
2. x millióból veszek egy verdát, amivel pénzt keresek árut/személyt szállítok, tovább adom lízingbe, külföldieknek adom bér autónak stb-stb.<br />
Mire letelik a kölcsön megkeresem a verda árát tisztán.<br />
<br />
3. 2 verziót alkalmazva nem egy verdát veszek, hanem kettőt ugyanannyiért 50% -os önerővel és kölcsön lejáratakor megkeresek vele 1,5 verdányi pénzt.Hülyeséget csináltam?<br />
<br />
Hitelt <br />
<br />
Ha bevételeim növelésére használom akkor jó, ha pedig kiadásaim növelésére akkor bevételeimet csökkentem vele.Ennyi, nem bonyolult dolog.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20044765
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T17:55:44+02:00
2013-06-18T17:55:44+02:00
Marty Mcfly
http://blog.hu/user/200451
Autót nem befektetésnek vesz az ember.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20044412
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T16:51:52+02:00
2013-06-18T16:51:52+02:00
igazi hős
http://blog.hu/user/129321
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20043604" class="reply_nick_75593" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20043604 );">@porthosz</a>: Pont ezt számoltam ki itt: <a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20042329" class="reply_nick_129321" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20042329 );">@igazi hős</a>: <br />
Te háromszor cserélsz, míg én egyszer és azonos átlagkorú autónk van, így korrekt a költségeket összehasonlítani. Nekem alig van többe a 12 évnyi autózás: újat véve lesz kb 10 milla, középkorúakat cserélgetve sem lenne 9 alatt.<br />
Nyilván jóval öregebb autókat vásárolva a különbség jóval nagyobb, de nem csak pénzben, hanem abban is amit kapsz érte. Hitegetheti magát az ember, hogy a piac a hülye, hogy egy autó milyen kevésre tart (én is ezt teszem, ezért veszek francia autókat), de általában nincs igaza.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20044407
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T16:51:30+02:00
2013-06-18T16:51:30+02:00
Leone_510
http://blog.hu/user/614244
Az első autóm kb. 300.000 kategória volt , (mai árakon) az első hónapban volt egy féktárcsa és generátorcsapágy csere de utána semmi, és a mostani ami 5 millán felüli az sem visz el több helyre vagy gyorsabban, csak biztonságosan bele merek vágni egy 3500km-es útba. Max felszereltséggel vettem 10 évre. Szóval egy olcsóbb autó is tökéletesen elég belföldön. Ezért valóban felesleges a szomszéd bosszantására autót venni hitelből. Nyilván ha a hitel törlesztő részlete kimerítené a kasszát akkor nem szabad még addig sem nyújtózni amíg a takaró ér, vagy több autót fenntartani. Talán a következő generáció meggondoltabb lesz.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20044405
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T16:51:03+02:00
2013-06-18T16:51:03+02:00
fizetekmegegysort
http://blog.hu/user/201404
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20043834" class="reply_nick_321013" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20043834 );">@Nuuk</a>: BKV-val nem a belehalás a gond, hanem a lassúság. Gondolj bele: 2 dolgozó szülő, 2-3 gyerek, meló, suli/ ovi/ bölcsi, esetleges pluszok (gyerek pl sportol) LEHETETLEN autó nélkül megoldani, ha nem egy járaton belül van minden. Még ha reggel 7 re beviszem az összes kölköncöt az összes helyre (amihez 6kor kell őket kelteni), akkor is kb f8 -8 mire a munkahelyen vagyok. 8 óra plusz ebédidő melóval is fél ötkor indulok legkorábban a kölkökért, 5-f6 mire összeszedem őket...ovi/sui f6kor zár. Tehát még kocsival is necces összeszedni őket, és akkor se bevásárlás, se edzés a gyereknek, se semmi nem volt. Egyszerűen nincs arra idő, hogy 5-10-15 perceket buszmegállókban töltsön az ember. És akkor simán a nem létező 8 órás melóhelyekről beszéltem. <br />
A másik rész igaz, tényleg kusza, én valamiért a kp-s kontra hiteles új autó vásárt gondoltam...biztos a hőség...:))
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20044297
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T16:35:20+02:00
2013-06-18T16:35:20+02:00
Don Quixote de la Ferko
http://blog.hu/user/215778
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20043604" class="reply_nick_75593" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20043604 );">@porthosz</a>: <br />
<br />
Nem olvastál elég figyelmesen. Ki van csengetve az autóm.<br />
Próbálkozz újra ezen nem éppen lényegtelen információ alapján.<br />
<br />
Folyamatos autócsere alatt azt értem, ha a kis csoportunkban azt látom, hogy van akinek 6 év alatt 7 autója volt, és majdnem mindegyik új, akkor aztán végképp elgondolkodik az ember, hogy anno valamelyik zseni joggal kérdezte, hogy "normális", miközben nyögi a lakáshitelt még vagy tíz évig, pedig csak az autóira elköltött többletből bőven előtörleszthette volna a nagyját. Igaz, akkor egy 7 éves "rommal" vihetné haza a családot kis fatornyosába. Ez meg ugye nem nyerő, mert a szomszéd orbánfajtájú leszármazottnak meg ajudija van.<br />
<br />
Szarvasos részhez ugyanaz. Nem voltál elég figyelmes, ezért beszélsz marhaságokat aminek köze nincs az én esetemhez.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043834
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T15:43:53+02:00
2013-06-18T15:43:53+02:00
Nuuk
http://blog.hu/user/321013
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20043501" class="reply_nick_201404" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20043501 );">@fizetekmegegysort</a>: Az első felével egyetértek. Igen, ha a te preferenciáiddal megér ennyit, akkor hajrá.<br />
<br />
A második fele a kommentednek viszont kicsit kusza, egyrészt autója válogatja, azért egy jól kiválasztott 10 éves kocsival nem kell "állandóan a szervizbe szaladgálni" (lásd 1-2 fenti kommentet) másrészt többszázezer gyerek BKV-zik manapság, és valahogy mégis felnőnek, senki nem hal bele, ha egy hétig villamosozik. Az sem a legjobb dolog szerintem, ha valaki "több milkával" nagyobb hitelt vesz fel, mint amennyire szükséged van, mert a "ha ügyesen dolgoztatod, simán kitermeli a plusz költségeidet, és a tőkéd is megmarad" rész a science fiction kategória az átlag pénzügyi ismeretekkel rendelkező user számára, de végülis pár embernek összejöhet.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043781
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T15:37:34+02:00
2013-06-18T15:37:34+02:00
FILTOL
http://blog.hu/user/67070
az persze nem mellékes azért, hogy az autókereskedők évekig nem is kocsikat árultak, hanem hitelt.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043705
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T15:29:07+02:00
2013-06-18T15:29:07+02:00
Nuuk
http://blog.hu/user/321013
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20041970" class="reply_nick_83044" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20041970 );">@Vírusbácsi</a>: Nagyrészt igazad van. Ha valakinek a csupa nagybetűs ÖRÖMSZERZÉS megér havi plusz pár tízest, akkor egészségére, de tényleg. Csak aztán bírja is fizetni, mert az már kevésbé vicces, ha valaki anyagilag tönkremegy az állandó "ÖRÖMSZERZÉS" miatt.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043685
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T15:26:49+02:00
2013-06-18T15:26:49+02:00
herk
http://blog.hu/user/48432
A posztolo hulye. Az autovasarlas mindenkeppen buko. Ha sajat penzbol veszi, ha hitelbol. Ha uj autot vesz, akkor sokat bukik rajta. Es nem a hitel miatt, mert veheti hitel nelkul is, hanem azert, mert az uj auto ara gyorsan veszit az ertekebol. Ennek semmi koze a hitelhez.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043604
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T15:18:01+02:00
2013-06-18T15:18:01+02:00
porthosz
http://blog.hu/user/75593
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20043331" class="reply_nick_215778" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20043331 );">@Don Quixote de la Ferko</a>: <br />
<br />
"de ha a végösszeget elosztom a tervezett 15-20 év használattal, akkor 25 ezer körül jön ki a havi költség, az meg messze alatta van a folyamatosan autót cserélgetők költségének."<br />
<br />
Marhaság. Nekem egy 14 éves autóm van, 9 éves volt amikor megvettem, a kötelező dolgokon kivül (amit ugye egy új autónál is ugyanúgy meg kell ejteni csak többszöröséért) tudod mennyit költök éves szinten javitásra? Kb. 30 ezer forintot, ez évente kb. 2x 1 órás szerelést jelent.<br />
<br />
Te meg (vagy akármelyik autóhiteles) kb. 1-2 hónap alatt fizetsz be ennyit csak hitelre... És a kocsid ugyanúgy elromolhat, garancia meg csak az első 3 évre van...<br />
<br />
Mellesleg nem is értem mit értesz folyamatos autócsere alatt, attól hogy valaki használt autót vesz még nem fogja évenként cserélni.<br />
A többség 5-8 éves használt autókat vesz és kb. 5-8 év után fogja cserélni, és ugye 5-8 éves használt autó csak úgy lehet hogy az új autó tulajdonosok 5-8 év után eladják az autóikat tehát te valójában egyetlen egy csereperiódust úszol meg, cserébe 3-4x annyit fizetsz ki mint aki használtautót vesz. Szóval szép dolog az önámítás, de szólok iszonyat nagy bukóval szállsz ki az új autóból, akárhogy is próbálod szépíteni.<br />
<br />
Olyan apróságokról nem is beszélve, hogyha mondjuk egy szarvas totálkárossá töri a kocsit, akkor egy használtautós elbukja az 1 milliós autóját és vehet egy másikat újabb 1 millióért, rád meg egyből rádterheli a bank a hátralévő 2-3 milliót és se kocsi se pénz...
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043501
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T15:05:32+02:00
2013-06-18T15:05:32+02:00
fizetekmegegysort
http://blog.hu/user/201404
Angyal Drága Posztoló! Se azzal nem mondtál újat, hogy az autó viszonylag gyorsan veszít az értékéből, se azzal, hogy a hitel pénzbe kerül. Segítek: ha új autót veszek hitelre, akkor azt kalkulálom ki, hogy NEKEM ér- e annyit a plusz biztonság, idő, pénz, energia, amit az új ad a tizenéves lassan nagykorúval szemben, hogy cserébe benyeljem a hitel költségét. Megsúgom: három gyerekkel ér, ugyanis szar ügy az út szélén maradni, vagy állandóan a szervizbe szaladgálni, "nincsautónkkicsiszivem békávézunkmertszerelőnélvan" életet élni, és közbe büszkén döngetni a mellünket, hogy a bank nem rajtam keres. Pluszbónusz, ha a hitelbe kapott pár milkád egyébként megvan, és ügyesen dolgoztatod, simán kitermeli a plusz költségeidet, és a tőkéd is megmarad. <br />
Nem csak a 20 éves szinglik fejével kéne tudni gondolkozni...
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043472
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T15:02:26+02:00
2013-06-18T15:02:26+02:00
igazi hős
http://blog.hu/user/129321
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20043125" class="reply_nick_17732" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20043125 );">@efi</a>: Ha figyelmesen olvasod, akkor látod, hogy a kifizetett pénz kamatát is beleraktam a költségbe. Ha nem a betéti, hanem hitelkamattal számolok (persze nem 12 évre, hanem csak 3-4 évre), akkor sem sokkal más a helyzet, legyen évi 70 ezer a felár. (Amikor 11 éve vettem az autómat, akkor a pénzemre kapott kamatom gyakorlatilag megegyezett a hitelre fizetett kamattal. De csak azért, mert a hitel CHF volt, a bankban meg lekötött forintom volt és akkor még nem volt kamatadó.)
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043404
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T14:54:26+02:00
2013-06-18T14:54:26+02:00
FILTOL
http://blog.hu/user/67070
és? ki az a hüje aki ezt nem tudja?
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043331
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T14:47:03+02:00
2013-06-18T14:47:03+02:00
Don Quixote de la Ferko
http://blog.hu/user/215778
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20042795" class="reply_nick_287014" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20042795 );">@rcfan</a>: <br />
<br />
Így van. Sokan nem számolnak.<br />
Ha összeadom mennyibe van a hiteles autóm végtörlesztéssel, minden szarral együtt, akkor kikerekedik a szemem, de ha a végösszeget elosztom a tervezett 15-20 év használattal, akkor 25 ezer körül jön ki a havi költség, az meg messze alatta van a folyamatosan autót cserélgetők költségének.<br />
Láttam már olyat, hogy a meglévő lakáshitel felét költötték 15 éves presztízsjárgányra, mert az szép, nagy, meg lehet jelenni vele a szomszéd előtt, de az eszükbe sem jutott, hogy a lakást előtörlesszék azzal a nem kevés összeggel, amiben a folyamatos autócserék kerültek.<br />
Nem kell elfeledni, hogy sokan nem maguknak vesznek autót, hanem a szomszéd szemének.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043317
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T14:45:04+02:00
2013-06-18T14:45:04+02:00
Ultrahangos Zsírbontás
http://blog.hu/user/800552
A plazmatévé hitelre a tuti biznisz! :)
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043290
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T14:41:33+02:00
2013-06-18T14:41:33+02:00
Don Quixote de la Ferko
http://blog.hu/user/215778
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20042641" class="reply_nick_70458" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20042641 );">@Grgabácsi</a>: <br />
<br />
"Mellesleg érdekes lesz tíz év múlva a használtpiac a dízelekkel, amelyeknél egy kettőstömegű lendkerék vagy a nagynyomású szivattyú letérdelése akár gtk is lehet."<br />
<br />
És milyen hisztéria lesz majd akkor belőle.<br />
Sokan azt hiszik (pl. a poszt toló is), hogy egy 10 éves autó milyen tuti vétel. Aztán mikor meg kell bontani a nagynyomású rendszereket, amihez még a szervizben sem igazán értenek, akkor kikerekedik a szemük a fél millás motorháztető kinyitáson, és még el sem kezdték sorolni a javítás költségeit.<br />
Sajnos az autó is eljut a kommersz elektronika szintjére, javítani nem tudják, csak teljes részegységeket cserélni, és lassan a motor már részegységnek számít.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043216
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T14:30:36+02:00
2013-06-18T14:30:36+02:00
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20043125" class="reply_nick_17732" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20043125 );">@efi</a>: <br />
Nettó baromság...
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043125
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T14:19:12+02:00
2013-06-18T14:19:12+02:00
efi
http://blog.hu/user/17732
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20041970" class="reply_nick_83044" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20041970 );">@Vírusbácsi</a>: <br />
Nekik szólt ez a cikk.<br />
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20042329" class="reply_nick_129321" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20042329 );">@igazi hős</a>: <br />
"...veszek egy autót 3,5 misiért". Hitelről volt szó, hitelről. Ha valaki egyben ki tudja fizetni, az megint egy másik eset, bár temészetesen így sem éri meg.<br />
Alapszabály egyébként is, hogy lakáson kívül SEMMIT nem veszünk hitelre.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043097
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T14:16:21+02:00
2013-06-18T14:16:21+02:00
Reszelő Aladár
http://blog.hu/user/286160
Az más kérdés, hogyha senki nem venne új autót, akkor használtak sem lennének a piacon...
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20043073
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T14:14:17+02:00
2013-06-18T14:14:17+02:00
Waddafakk
http://blog.hu/user/651425
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20042896" class="reply_nick_70458" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20042896 );">@Grgabácsi</a>: Ezért is írtam, hogy a gond inkább az, ha valaki a hitellel azt finanszírozza, amit amúgy (jelenleg még) nem tehet meg, nem kalkulálva azzal, hogy mit hozhat a jövô. Szerintem elég kevés ember van, akinek a hitelen vett cucca létkérdés volt (értsd egy régebbi sehogy sem felelt volna meg). Nyilván sokaknak kényelmetlenebb a tömegközlekedés, régi autó vagy rosszabb a Junoszty tévé, de én speciel nem költöm el azt, ami még nincs. Inkább elviselem a rosszabbat, amíg nem lesz meg a jobbra a pénz.<br />
<br />
Nekem az új autó teljes ára az összes készpénz tartalékom 70%-a lett volna. Tehát ez nem felel meg az általad említett 10-15%-os elvárásnak. Igyekeztem azért úgy kalkulálni, hogy a vészforgatókönyv szerint is (dupla elbocsájtás) egy évig a jelenlegi életvitelt fenn tudjuk tartani a rendelkezésre álló anyagiakból (esetleg autó eladását is számba véve, de külsô segítség nélkül).<br />
<br />
Szóval szerintem hitelt akkor érdemes felvenni, ha meg tudod oldalni a dolgot a hitel nélkül is. Így a hitel csak biztonságot ad, mert megmarad a kiváltott összeg tartaléknak arra az esetre, ha váratlan fordulatot vesz az életed. A hitel arra alkalmatlan, hogy megelôlegezz valamit, amire majd talán (évek múlva) lesz csak meg a pénzed, az is csak akkor, ha nem jön közbe semmi. Valami mindig közbejön...
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042993
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T14:03:32+02:00
2013-06-18T14:03:32+02:00
Void Bunkoid
http://blog.hu/user/169086
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20042896" class="reply_nick_70458" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20042896 );">@Grgabácsi</a>: ha ez az elv érvényesülne, nem lenne annyi csillivilliautós vagánynapszemüveges úrvezető az úton. Igen, ők azok, akik mindig mindent készpénzzel fizetnek - folyószámlájuk nem lévén, hiszen bejelentett munkájuk sincs -, és többnyire hatalmas pincérbukszából szedik elő a benzinkúton a bent csücsülő 15-20 darab tízezres közül az egyiket, hogy fizessenek vele egy kétezres tankolást :) az ilyeneknél szoktam erősen gyanítani, hogy ők sztm a pénztárcájukban hordják az összvagyonukat, ebben az esetben akkor hozzájuk egy 30 éves Trabi illene :)
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042980
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T14:01:58+02:00
2013-06-18T14:01:58+02:00
KömKel
http://blog.hu/user/289740
4 millás autónk van, 10 évig tuti megtartjuk, évi 60e Ft a szerviz (a többi költséget nem számolom, mert azok minden autónál jelen vannak)<br />
<br />
Összesen a 10 év alatt elmegy 4600e Ft, viszont az autó 10 évesen is eladható még 1 milla körül, tehát számoljunk az eredeti vételárral csak, mint veszteség. Ez 33e Ft havonta.<br />
<br />
Ennyiért van egy olyan autóm, amihez 5-7 évig garantáltan nem kell hozzányúlni az olajcserén, fékbetéten kivül, és sosem hagy ott az út szélén.<br />
Ráadásul azok az extrák benne vannak, amik manapság szükségesek (el.ablak, központi zár, automata klima, tolatóradar, kihangositó, multikormány), és a többi nem hiányzik (távolságtartó radar és társai).<br />
Kis fogyasztású, benzines, tehát örök élet.<br />
<br />
Ennek a 4 millának a fele elvesződne egy normálisabb használt autó esetén is, és akkor egyik 10 évesből ülsz át a másik 10 évesbe, havi 15-18e Ft "nyereségért".<br />
Nekem ennyi pluszt megér az új autó, de szigorúan kápéra, vagy nagy önrészes, rövid futamidejű hitelre.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042970
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T14:00:31+02:00
2013-06-18T14:00:31+02:00
GrG
http://blog.hu/user/323432
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20042896" class="reply_nick_70458" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20042896 );">@Grgabácsi</a>: Azért ez egy ennél nehezebb téma. Magyarországon simán lehet, hogy valaki autója drágább mint a lakása, mert van egy 10 milliós ingatlanja (Budapesten kivül ennyiért egész jó lakást lehet kapni) de mellé tart egy 15 milliós luxus autót. És mivel az autó okoz több örömet, gyereket pedig nem tervez ezért az autót cserélgeti.<br />
A régi Eu tagállamokban ez már nem annyira játszik, mert lakás minimum 2-300.000€ miközben az autó annyi mint itt.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042896
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T13:50:39+02:00
2013-06-18T13:50:39+02:00
Grgabácsi
http://blog.hu/user/70458
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20042799" class="reply_nick_651425" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20042799 );">@Waddafakk</a>: Azért azt tegyük hozzá, hogy nem a te eseted volt a jellemző az autóhitelezés terén. A túlnyomó többség legfeljebb az autója értékének felét tudta volna előkaparni, ha pénzzé teszi a cuccait, akkor is.<br />
Btw. nem tudom hogy hol olvastam, de úgy rémlik, hogy a cikk írója szerint a vagyonunk legfeljebb 10-15%-a legyen az autónk értéke.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042799
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T13:39:26+02:00
2013-06-18T13:39:26+02:00
Waddafakk
http://blog.hu/user/651425
Autóhitel rossz befektetés? Nem minden esetben!<br />
<br />
Nem rég vettem új autót, kifizettem több, mint a 60%-át helyben, és bár ki tudtam volna fizetni a maradékot is, de nem tettem, inkább a hitelt választottam. Így megmaradt a 40% tartaléknak, ha történne valami, monjuk egy hirtelen és váratlan kiadás. Ha azonban a megmaradt pénz ezt a kiadást nem fedezi, akkor még mindig bele tudom tenni a maradék 40%-ot, no meg a hitel kamatát (évi 2,99% -nem, nem Magyarországról van szó), és eladom az autót az eredeti ár 80%-ért (ennél többért megy a legolcsóbb belôle használtan a neten).<br />
<br />
A lényeg, hogy így a hitelt nem arra használtam, hogy olyat vegyek, amit nem engedhetek meg magamnak, hanem arra, hogy maradjon pénzem váratlan kiadásokra. Ezért a biztonságért fizetek rá az autó eredeti árára még kb 200.000 Forintot három év alatt. Nekem ennyit megér(t), hogy nyugodtan aludjak, így nem tartom olyan rossz befektetésnek.<br />
<br />
A gond az, ha valaki azért vesz fel hitelt valamire, mert azt csak a jövôben engedhetné meg magának, hiszen sosem lehet tudni mit hoz a jövô (felmondás/csôd, betegség, stb). Ez hatványozottan igaz arra, ha valaki más devizában veszi fel a hitelt, mint amiben a fizetését kapja (HUF vs EUR/CHF).<br />
<br />
Amúgy pedig a poszt analógiáját követve nem csak hitelre nem érdemes vásárolni semmi újat, hanem úgy általában sem, mert minden rohamosan veszít az értékébôl. Inkább mindenki valami régit vegyen olcsón (kb. ingyen), mert ott már nem nagyon van mit veszíteni rajta (és régen amúgy is minden jobb volt...). A posztnak szerintem így, ebben a formájában nem sok értelme van.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042795
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T13:38:59+02:00
2013-06-18T13:38:59+02:00
rcfan
http://blog.hu/user/287014
Csúsztatás ide, csúsztatás oda, az alapigazság mégiscsak az, hogy ha szegény vagy, akkor se TV-t, se autót ne akarj hitelből venni, inkább spórolj akár egy használtra.<br />
<br />
Hiába tűnik jó "üzletnek" ma a hitelből vásárlás, ha végigszámolod 10 év távlatában, tuti csúnyán rábaszol. A gödör mélyéről így SOHA sem fogsz kijjebb mászni. Mindig az ruppótlanok sorában maradsz.<br />
<br />
Ha pedig van lóvéd, akkor meg azért ne gondolkozz hitelben. Vedd meg KP-ért.<br />
<br />
A hitel alapjában véve a vállalkozásoknak frankó olyan esetben, amikor át tud például olyat hidalni, hogy bele kell tolni X millió forintért anyagot a termékbe, de csak hónapok múlva, az átadás után kapja meg a 2X lóvét.<br />
Ebből a különbözetből pedig kijön a kamat is és még marad is NYERESÉG.<br />
Hitel nélkül viszont nem tudta volna beletolni arra a pár hónapra a többtízmilliós árban levő anyagot, stb.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042660
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T13:24:51+02:00
2013-06-18T13:24:51+02:00
Hurrá Torpedó
http://blog.hu/user/2257
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20042518" class="reply_nick_404137" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20042518 );">@szöllősi dr</a>: szerintem a példa 2002-2008 közti 6 éves időszakot öleli fel, és nem a 2002-2013 közöttit. valami 2008-as leírást kopizott ide.<br />
így egyből stimmelnek is a használtautó értékek.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042641
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T13:22:36+02:00
2013-06-18T13:22:36+02:00
Grgabácsi
http://blog.hu/user/70458
Na ez egy elég gyenge levezetés egy amúgy meglehetősen nyilvánvaló dologról.<br />
De nézzük a másik oldalt, az öregautósat. Van egy 16 éves autóm, meglehetősen tucatmodell, alapmotorizáltsággal és felszereltséggel. Értéke mintegy 200-250 ezer forint. Épp a minap lakatoltattam ki és fényeztettem a javított elemeket, ez fusiban, baráti (avagy inkább kollegiális) alapon volt kb. 56 ezremben. Azaz a kocsi értékének bizony már egy jelentős része. És egy ilyen idős autónál már igencsak meg kell gondolni, hogy mennyit költesz "szépészeti" dolgokra, mert gazdaságilag nem biztos, hogy megéri. A gépészet nem kérdés, bár akkoriban, amikor az autó készült, még nem volt divat az alsó-középkategóriás autókat túlbonyolítani, szögegyszerű, gombokért fenntartható mechanikáról van szó.<br />
<br />
Mellesleg érdekes lesz tíz év múlva a használtpiac a dízelekkel, amelyeknél egy kettőstömegű lendkerék vagy a nagynyomású szivattyú letérdelése akár gtk is lehet...
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042518
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T13:09:57+02:00
2013-06-18T13:09:57+02:00
szöllősi
http://blog.hu/user/404137
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20042189" class="reply_nick_215778" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20042189 );">@Don Quixote de la Ferko</a>: Én is elkezdtem olvasni, de ennél a zsonglörködésnél elszállt a hitem a szerzőben. Kár.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042506
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T13:08:42+02:00
2013-06-18T13:08:42+02:00
lavór
http://blog.hu/user/274941
Hű, ehhez azért nem kell 3 diploma. :) Nem az a kérdés, hogy megéri-e vagy nem, hanem az: meg tudja-e venni másként vagy nem? De tovább is mehetünk, tök felesleges az autó, utazhat mással is.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042405
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T12:58:27+02:00
2013-06-18T12:58:27+02:00
Pobjeda elvtárs
http://blog.hu/user/594337
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20042261" class="reply_nick_576281" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20042261 );">@laci_52</a>: <br />
<br />
Nem feltétlenül van így.<br />
<br />
2002 ben ha megvolt a pénzed 100% ban az autóra, és vettél 40% önrészre euro alapon hitelre vagy leasingben egy autót (Nem OTP-nél!!!) 4 éves futamidőre (autót nem veszünk hosszabbra), a maradékot pedig befektetted forintban, akkor gyakorlatilag ott voltál mintha KP-ért vetted volna meg, sőt kicsit még spóroltál is. De folyamatosan rendelkezésre állt egy nagyobb összeg mint tartalék ha véletlenül kellett volna valamire.<br />
<br />
Ez ma is így lenne ha az idióták miatt nem tiltották volna be a deviza hitelezést.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042397
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T12:57:48+02:00
2013-06-18T12:57:48+02:00
pucros
http://blog.hu/user/10067
2002-ben vettem egy új autót 4M-ért, nem hitelből. Ennek ellenére folyamatosan irritált, hogy gyakorlatilag 30e forint megy havonta ki a zsebemből csak az értékvesztés által. Mára ez talán már 20e alá csökkent, úgyhogy most már inkább futok a pénzem után - megtartom még 10 évig :)
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042388
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T12:57:22+02:00
2013-06-18T12:57:22+02:00
Kiszámoló
http://blog.hu/user/538578
<a rel="nofollow" href="http://kiszamolo.hu/ennyit-koltesz-az-autodra-valojaban/">kiszamolo.hu/ennyit-koltesz-az-autodra-valojaban/</a>
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042354
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T12:54:06+02:00
2013-06-18T12:54:06+02:00
Kiszámoló
http://blog.hu/user/538578
<a rel="nofollow" href="http://kiszamolo.hu/okos-ur-es-buta-ur-autot-vasarol/">kiszamolo.hu/okos-ur-es-buta-ur-autot-vasarol/</a>
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042329
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T12:52:29+02:00
2013-06-18T12:52:29+02:00
igazi hős
http://blog.hu/user/129321
Akkor nézzük kicsit másképp: veszek egy autót 3,5 misiért, 12 év múlva eladom, ér felet, 12 évig egy ismert előéletű, átlag 6 éves autót használtam. Ehelyett vehetek 4 évente egy 4 éveset, aminek már jóval barátibb az ára: 1,8 és eladom 8 évesen 900 ezerért. Így is átlag 6 éves autóm volt 12 évig.<br />
1 milla a különbség, amiből lejön a 2 átíratás és a 3 kezdőszerviz (minimum 100 ezer), de rájön az árkülönbség kamata (ez is bő 100 ezres tétel 12 év alatt). Visszaosztva kiderül, hogy évi 50 ezerbe került nekem az új autó és az ismert előélet. Nem mondom, hogy kevés pénz, mindenki eldöntheti, hogy neki mennyit ér meg.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042292
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T12:48:32+02:00
2013-06-18T12:48:32+02:00
java786
http://blog.hu/user/521476
"2002-t írunk, egy új -példának vett - Renault Thalia ára 2. 000.000 Ft.<br />
<br />
Némi kezdőtőke befizetésével, és ötéves futamidővel az autóért kifizetett összeg óvatos becslés szerint is minimum 3.000.000 Ft."<br />
<br />
Ez, hogy jött ki? 2002 -ben még kellet kb. 30% -os önerő, így kb. 1.400.000 FT -ot veszel fel, ami helyett akkoriban nem kellet 2.400.000 -et visszafizetned....
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042284
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T12:47:57+02:00
2013-06-18T12:47:57+02:00
Leone_510
http://blog.hu/user/614244
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20042245" class="reply_nick_521476" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20042245 );">@java786</a>: vagy jó a fekvése :)
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042261
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T12:45:32+02:00
2013-06-18T12:45:32+02:00
laci_52
http://blog.hu/user/576281
<a href="http://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon?fullcommentlist=1#c20041951" class="reply_nick_594337" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20041951 );">@Pobjeda elvtárs</a>: Nézz be a hasznaltauto.hu-ra, 2002-es Thaliát már 400 rugóért is kaphatsz(alku előtt!). Úgyhogy ritka nagy madár az, aki 800-at ad érte, bármilyen jó állapotúként hirdetik.<br />
<br />
Nyilván jobban megéri használtat kp-ért venni, mint újat hitelre. A hitelen csak a bank gazdagodik.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042245
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T12:44:07+02:00
2013-06-18T12:44:07+02:00
java786
http://blog.hu/user/521476
Poszt író, ki vagy te 8 éves gyerek. <br />
Jól összemosol mindent.<br />
Alapvetően már kevered azt a kérdést, hogy új autó vagy használt autó….<br />
<br />
De ennyire gyenge a blog felhozatal, hogy egy ilyen kikerül a főoldalra?
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042227
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T12:42:31+02:00
2013-06-18T12:42:31+02:00
Leone_510
http://blog.hu/user/614244
és aki sokat utazik , az tudja, hogy sokszor olcsóbb az autó mint a vonat vagy busz (több fő esetén) így az autó úgymond hasznot is hoz, vajon ezt levonja a veszteségből, vagy a posztoló az anyu szoknyáján ülő típus? :)
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042189
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T12:37:50+02:00
2013-06-18T12:37:50+02:00
Don Quixote de la Ferko
http://blog.hu/user/215778
Szerintem azért nem ártana, ha papíron, ha már fejben nem megy, a saját gyöngybetűiddel levezetnéd magadnak, hogy a 2002-ben 10 évesen megvásárolt autó most valójában hány éves. Annyit segítek, hogy 2013 a mostani évszám.
https://fuves.blog.hu/2013/06/18/autohitel_az_egyik_legrosszabb_befektetes_a_vilagon/full_commentlist/1#c20042134
Válasz erre: Autóhitel - az egyik legrosszabb befektetés a világon
2013-06-18T12:32:43+02:00
2013-06-18T12:32:43+02:00
Don Quixote de la Ferko
http://blog.hu/user/215778
Poszt tolókám, most próbáld meg úgy átélni az autóvásárlást, hogy nem apu-anyu tolja alád az új verdát.<br />
<br />
Az autó alapból bukta. Ha ezt nem tudod belekalkulálni a költségvetésedbe, akkor járj busszal.<br />
Az autó jóval többe kerül, mint az a havi 35 ezer, amit írtál. Főleg egy öreg "rom". Hiába hiszed, hogy jó állapotban van, minden autó elkezd 8-10 éves korában nyunyogni, oszt cseszheted a pénzedet, ha nem tudod otthon javítani, akkor a gatyád rámegy.<br />
Kezdd el írni az autód minden költségét, akkor megtanulod, valójában mennyibe kerül.