Autohitel.jpgBármikor, amikor hitelt veszel fel valamire, túlfizeted az árát. Aki hitelt adott neked, belőled tartja fenn önmagát.

A legrosszabb hitelek azok, amelyeket olyan dolgokra veszel fel, amelyeknek folyamatosan csökken az értékük. Az egyik legrosszabb befektetés az autóhitel, mind az új, mind a használt esetében. Ha ilyesmin gondolkodsz, alaposan mérlegeld a helyzetet. Még az is előfordulhat, hogy olyan csapdába kerülsz, amiből nem tudsz kimászni…

Az autónak olyan mértékben csökken az értéke, hogy egyszerűen nem éri meg hitelt felvenni rá, mert:

  • Már néhány hónap elteltével annyiért sem fogod tudni eladni, amennyi hiteltartozás maradt rajta. Ma Magyarországon rengeteg ember ragadt bele ilyen kényszerhelyzetbe.
  • Általában az embereknek, akik belevágnak a hitelbe, nincs tartalék készpénzük, amivel kikerülhetnéneka kedvezőtlen hitelből.
  • Gyakran apró sérülések keletkeznek az autón, amelyek miatt tovább zuhan a használt autó értéke.

Mi lehet a megoldás?

  • Akinek van havi 35 ezer forintja a hitelre, spóroljon egy évig, és vegyen egy 420 ezer forintos kisautót! “Na nee, azzal egy csomó baj lesz, mindig ki kell cserélni benne valamit!”
  • A cserék messze nem fognak neked havi 35 ezer forintba kerülni, ha nem egy roncsot választasz.
  • Ebben az árkategóriában hatalmas a választék, szánj rá elegendő időt, hogy megtaláld a legjobb választást!

Csak a számoknak hiszel?

1. eset

2002-t írunk, egy új  -példának vett - Renault Thalia ára 2. 000.000 Ft.

Némi kezdőtőke befizetésével, és ötéves futamidővel az autóért kifizetett összeg óvatos becslés szerint is minimum 3.000.000 Ft. Az utóbbi egy-két évben pár apró dolgot is ki kellett cserélni. Ez összesen 3.050.000 Ft.

Ez az autó ma 800.000 Ft-ot ér.

A veszteségem 2.250.000 Ft, de igaz, hogy évekig egy új autót használtam, amivel semmi gondom nem volt. Bár néha idegeskedtem, hogy tudom-e majd fizetni a hitelt.

2. eset

2002-t írunk, egy működőképes, tízéves használt autó ára 500.000 Ft.

Tegyük fel, hogy átlagosan sikerült a választás, tehát voltak alkatrészek, amiket cserélni kellett. Mára az autó 16 éves, cserére szorul, a vételáron felül az esetenkénti cserék és javítás költségei közel ugyanennyire rúgtak. Összesen az autóért kiadott pénz 900.000 Ft.

Ez az autó ma 250.000 Ft-ot ér.

A veszteségem 650.000 Ft, de igaz, hogy évekig egy idősebb autót használtam, amivel néha azért meggyűlt a bajom. Viszont nem voltak álmatlan éjszakáim a hitel miatt, és az előző esethez képest megspóroltam 1.600.000 Ft-ot, amiből a mostani öregecske kisautóm mellé egy tisztességes, kétszer olyan értékes autót is lehet venni, mint amilyen azé az emberé most, aki korábban hitelből vett autót.

Persze mindenki döntse el, hogy mi a fontos számára. Számolgassatok, gondolkozzatok és csak azután döntsetek olyan kérdésekben, amik évekre meghatározzák az életeteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://fuves.blog.hu/api/trackback/id/tr785366141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.06.18. 12:08:44

Az első példához: az a Thalia (2003-as ráncfelvarrás előtti), 1.4-es benzines, a legjobb állapotban, legkevesebb km-futással sem ér 500.000,-nél többet. Tudom, tavaly adtam el egy 2003-asat, 80.000 garantált km-rel, karcmentesen(!!!), több hónap alatt...

Pobjeda elvtárs 2013.06.18. 12:10:46

500 ezerért nem kapsz 10 éves Thaliát.

Azonos kategóriájú és korú autót kéne összehasonlítani nem gondolod?

Megállapítottad hogy olcsóbban kapsz alpakka nyakláncot, mint arany nyakláncot.

Spanyolviasz.

Még csak jelenértéket sem számoltál.

Vírusbácsi 2013.06.18. 12:13:08

Édes f.szom. Ennyire nem lehet retardált a blog író. Az esetek 99%ban nem azért veszünk autót hogy a-ból B be eljussunk, hanem mert AUTÓT akarunk venni. Ha csak az eljutás lenne a szempont - mint neked - akkor jelenleg csak Dacia lenne a piacon, semmi más autó, mert ár/értékarányban nincs ami megközelítse. De az ember szereti az autóját, örömmel tölti el hogy jól néz ki, új, jól megy, tágas, stb. Tehát ÖRÖMSZERZÉS miatt is veszünk autót. A te beteg elméleted alapján minek veszünk nagyobb lakást, nagyobb házat, szép ruhát, új órát, új tv-t, új akármit, hisz mindnek csak csökken az értéke...... Butaság amiket leírsz.

lyken 2013.06.18. 12:25:59

Első példánál kimaradt a kötelező szervizek díja, ami a családi Avensisek esetében például közel százezres költség volt éveken át.

room_101 2013.06.18. 12:31:45

Az 1. példánál maradva, ha tényleg volt 2 250 000 "veszteség" akkor az 10 évre számolva havi 19 ezer alatt van. Ha kiszámolod a kötelezőt, adót, benzinpénzt, esetleg cascót, nem egy megrengető összeg, persze mihez képest?

Don Quixote de la Ferko 2013.06.18. 12:32:43

Poszt tolókám, most próbáld meg úgy átélni az autóvásárlást, hogy nem apu-anyu tolja alád az új verdát.

Az autó alapból bukta. Ha ezt nem tudod belekalkulálni a költségvetésedbe, akkor járj busszal.
Az autó jóval többe kerül, mint az a havi 35 ezer, amit írtál. Főleg egy öreg "rom". Hiába hiszed, hogy jó állapotban van, minden autó elkezd 8-10 éves korában nyunyogni, oszt cseszheted a pénzedet, ha nem tudod otthon javítani, akkor a gatyád rámegy.
Kezdd el írni az autód minden költségét, akkor megtanulod, valójában mennyibe kerül.

Don Quixote de la Ferko 2013.06.18. 12:37:50

Szerintem azért nem ártana, ha papíron, ha már fejben nem megy, a saját gyöngybetűiddel levezetnéd magadnak, hogy a 2002-ben 10 évesen megvásárolt autó most valójában hány éves. Annyit segítek, hogy 2013 a mostani évszám.

Leone_510 2013.06.18. 12:42:31

és aki sokat utazik , az tudja, hogy sokszor olcsóbb az autó mint a vonat vagy busz (több fő esetén) így az autó úgymond hasznot is hoz, vajon ezt levonja a veszteségből, vagy a posztoló az anyu szoknyáján ülő típus? :)

java786 2013.06.18. 12:44:07

Poszt író, ki vagy te 8 éves gyerek.
Jól összemosol mindent.
Alapvetően már kevered azt a kérdést, hogy új autó vagy használt autó….

De ennyire gyenge a blog felhozatal, hogy egy ilyen kikerül a főoldalra?

laci_52 2013.06.18. 12:45:32

@Pobjeda elvtárs: Nézz be a hasznaltauto.hu-ra, 2002-es Thaliát már 400 rugóért is kaphatsz(alku előtt!). Úgyhogy ritka nagy madár az, aki 800-at ad érte, bármilyen jó állapotúként hirdetik.

Nyilván jobban megéri használtat kp-ért venni, mint újat hitelre. A hitelen csak a bank gazdagodik.

java786 2013.06.18. 12:48:32

"2002-t írunk, egy új -példának vett - Renault Thalia ára 2. 000.000 Ft.

Némi kezdőtőke befizetésével, és ötéves futamidővel az autóért kifizetett összeg óvatos becslés szerint is minimum 3.000.000 Ft."

Ez, hogy jött ki? 2002 -ben még kellet kb. 30% -os önerő, így kb. 1.400.000 FT -ot veszel fel, ami helyett akkoriban nem kellet 2.400.000 -et visszafizetned....

igazi hős 2013.06.18. 12:52:29

Akkor nézzük kicsit másképp: veszek egy autót 3,5 misiért, 12 év múlva eladom, ér felet, 12 évig egy ismert előéletű, átlag 6 éves autót használtam. Ehelyett vehetek 4 évente egy 4 éveset, aminek már jóval barátibb az ára: 1,8 és eladom 8 évesen 900 ezerért. Így is átlag 6 éves autóm volt 12 évig.
1 milla a különbség, amiből lejön a 2 átíratás és a 3 kezdőszerviz (minimum 100 ezer), de rájön az árkülönbség kamata (ez is bő 100 ezres tétel 12 év alatt). Visszaosztva kiderül, hogy évi 50 ezerbe került nekem az új autó és az ismert előélet. Nem mondom, hogy kevés pénz, mindenki eldöntheti, hogy neki mennyit ér meg.

pucros 2013.06.18. 12:57:48

2002-ben vettem egy új autót 4M-ért, nem hitelből. Ennek ellenére folyamatosan irritált, hogy gyakorlatilag 30e forint megy havonta ki a zsebemből csak az értékvesztés által. Mára ez talán már 20e alá csökkent, úgyhogy most már inkább futok a pénzem után - megtartom még 10 évig :)

Pobjeda elvtárs 2013.06.18. 12:58:27

@laci_52:

Nem feltétlenül van így.

2002 ben ha megvolt a pénzed 100% ban az autóra, és vettél 40% önrészre euro alapon hitelre vagy leasingben egy autót (Nem OTP-nél!!!) 4 éves futamidőre (autót nem veszünk hosszabbra), a maradékot pedig befektetted forintban, akkor gyakorlatilag ott voltál mintha KP-ért vetted volna meg, sőt kicsit még spóroltál is. De folyamatosan rendelkezésre állt egy nagyobb összeg mint tartalék ha véletlenül kellett volna valamire.

Ez ma is így lenne ha az idióták miatt nem tiltották volna be a deviza hitelezést.

lavór 2013.06.18. 13:08:42

Hű, ehhez azért nem kell 3 diploma. :) Nem az a kérdés, hogy megéri-e vagy nem, hanem az: meg tudja-e venni másként vagy nem? De tovább is mehetünk, tök felesleges az autó, utazhat mással is.

szöllősi 2013.06.18. 13:09:57

@Don Quixote de la Ferko: Én is elkezdtem olvasni, de ennél a zsonglörködésnél elszállt a hitem a szerzőben. Kár.

Grgabácsi 2013.06.18. 13:22:36

Na ez egy elég gyenge levezetés egy amúgy meglehetősen nyilvánvaló dologról.
De nézzük a másik oldalt, az öregautósat. Van egy 16 éves autóm, meglehetősen tucatmodell, alapmotorizáltsággal és felszereltséggel. Értéke mintegy 200-250 ezer forint. Épp a minap lakatoltattam ki és fényeztettem a javított elemeket, ez fusiban, baráti (avagy inkább kollegiális) alapon volt kb. 56 ezremben. Azaz a kocsi értékének bizony már egy jelentős része. És egy ilyen idős autónál már igencsak meg kell gondolni, hogy mennyit költesz "szépészeti" dolgokra, mert gazdaságilag nem biztos, hogy megéri. A gépészet nem kérdés, bár akkoriban, amikor az autó készült, még nem volt divat az alsó-középkategóriás autókat túlbonyolítani, szögegyszerű, gombokért fenntartható mechanikáról van szó.

Mellesleg érdekes lesz tíz év múlva a használtpiac a dízelekkel, amelyeknél egy kettőstömegű lendkerék vagy a nagynyomású szivattyú letérdelése akár gtk is lehet...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.06.18. 13:24:51

@szöllősi dr: szerintem a példa 2002-2008 közti 6 éves időszakot öleli fel, és nem a 2002-2013 közöttit. valami 2008-as leírást kopizott ide.
így egyből stimmelnek is a használtautó értékek.

rcfan 2013.06.18. 13:38:59

Csúsztatás ide, csúsztatás oda, az alapigazság mégiscsak az, hogy ha szegény vagy, akkor se TV-t, se autót ne akarj hitelből venni, inkább spórolj akár egy használtra.

Hiába tűnik jó "üzletnek" ma a hitelből vásárlás, ha végigszámolod 10 év távlatában, tuti csúnyán rábaszol. A gödör mélyéről így SOHA sem fogsz kijjebb mászni. Mindig az ruppótlanok sorában maradsz.

Ha pedig van lóvéd, akkor meg azért ne gondolkozz hitelben. Vedd meg KP-ért.

A hitel alapjában véve a vállalkozásoknak frankó olyan esetben, amikor át tud például olyat hidalni, hogy bele kell tolni X millió forintért anyagot a termékbe, de csak hónapok múlva, az átadás után kapja meg a 2X lóvét.
Ebből a különbözetből pedig kijön a kamat is és még marad is NYERESÉG.
Hitel nélkül viszont nem tudta volna beletolni arra a pár hónapra a többtízmilliós árban levő anyagot, stb.

Waddafakk 2013.06.18. 13:39:26

Autóhitel rossz befektetés? Nem minden esetben!

Nem rég vettem új autót, kifizettem több, mint a 60%-át helyben, és bár ki tudtam volna fizetni a maradékot is, de nem tettem, inkább a hitelt választottam. Így megmaradt a 40% tartaléknak, ha történne valami, monjuk egy hirtelen és váratlan kiadás. Ha azonban a megmaradt pénz ezt a kiadást nem fedezi, akkor még mindig bele tudom tenni a maradék 40%-ot, no meg a hitel kamatát (évi 2,99% -nem, nem Magyarországról van szó), és eladom az autót az eredeti ár 80%-ért (ennél többért megy a legolcsóbb belôle használtan a neten).

A lényeg, hogy így a hitelt nem arra használtam, hogy olyat vegyek, amit nem engedhetek meg magamnak, hanem arra, hogy maradjon pénzem váratlan kiadásokra. Ezért a biztonságért fizetek rá az autó eredeti árára még kb 200.000 Forintot három év alatt. Nekem ennyit megér(t), hogy nyugodtan aludjak, így nem tartom olyan rossz befektetésnek.

A gond az, ha valaki azért vesz fel hitelt valamire, mert azt csak a jövôben engedhetné meg magának, hiszen sosem lehet tudni mit hoz a jövô (felmondás/csôd, betegség, stb). Ez hatványozottan igaz arra, ha valaki más devizában veszi fel a hitelt, mint amiben a fizetését kapja (HUF vs EUR/CHF).

Amúgy pedig a poszt analógiáját követve nem csak hitelre nem érdemes vásárolni semmi újat, hanem úgy általában sem, mert minden rohamosan veszít az értékébôl. Inkább mindenki valami régit vegyen olcsón (kb. ingyen), mert ott már nem nagyon van mit veszíteni rajta (és régen amúgy is minden jobb volt...). A posztnak szerintem így, ebben a formájában nem sok értelme van.

Grgabácsi 2013.06.18. 13:50:39

@Waddafakk: Azért azt tegyük hozzá, hogy nem a te eseted volt a jellemző az autóhitelezés terén. A túlnyomó többség legfeljebb az autója értékének felét tudta volna előkaparni, ha pénzzé teszi a cuccait, akkor is.
Btw. nem tudom hogy hol olvastam, de úgy rémlik, hogy a cikk írója szerint a vagyonunk legfeljebb 10-15%-a legyen az autónk értéke.

GrG 2013.06.18. 14:00:31

@Grgabácsi: Azért ez egy ennél nehezebb téma. Magyarországon simán lehet, hogy valaki autója drágább mint a lakása, mert van egy 10 milliós ingatlanja (Budapesten kivül ennyiért egész jó lakást lehet kapni) de mellé tart egy 15 milliós luxus autót. És mivel az autó okoz több örömet, gyereket pedig nem tervez ezért az autót cserélgeti.
A régi Eu tagállamokban ez már nem annyira játszik, mert lakás minimum 2-300.000€ miközben az autó annyi mint itt.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.06.18. 14:01:58

4 millás autónk van, 10 évig tuti megtartjuk, évi 60e Ft a szerviz (a többi költséget nem számolom, mert azok minden autónál jelen vannak)

Összesen a 10 év alatt elmegy 4600e Ft, viszont az autó 10 évesen is eladható még 1 milla körül, tehát számoljunk az eredeti vételárral csak, mint veszteség. Ez 33e Ft havonta.

Ennyiért van egy olyan autóm, amihez 5-7 évig garantáltan nem kell hozzányúlni az olajcserén, fékbetéten kivül, és sosem hagy ott az út szélén.
Ráadásul azok az extrák benne vannak, amik manapság szükségesek (el.ablak, központi zár, automata klima, tolatóradar, kihangositó, multikormány), és a többi nem hiányzik (távolságtartó radar és társai).
Kis fogyasztású, benzines, tehát örök élet.

Ennek a 4 millának a fele elvesződne egy normálisabb használt autó esetén is, és akkor egyik 10 évesből ülsz át a másik 10 évesbe, havi 15-18e Ft "nyereségért".
Nekem ennyi pluszt megér az új autó, de szigorúan kápéra, vagy nagy önrészes, rövid futamidejű hitelre.

Void Bunkoid 2013.06.18. 14:03:32

@Grgabácsi: ha ez az elv érvényesülne, nem lenne annyi csillivilliautós vagánynapszemüveges úrvezető az úton. Igen, ők azok, akik mindig mindent készpénzzel fizetnek - folyószámlájuk nem lévén, hiszen bejelentett munkájuk sincs -, és többnyire hatalmas pincérbukszából szedik elő a benzinkúton a bent csücsülő 15-20 darab tízezres közül az egyiket, hogy fizessenek vele egy kétezres tankolást :) az ilyeneknél szoktam erősen gyanítani, hogy ők sztm a pénztárcájukban hordják az összvagyonukat, ebben az esetben akkor hozzájuk egy 30 éves Trabi illene :)

Waddafakk 2013.06.18. 14:14:17

@Grgabácsi: Ezért is írtam, hogy a gond inkább az, ha valaki a hitellel azt finanszírozza, amit amúgy (jelenleg még) nem tehet meg, nem kalkulálva azzal, hogy mit hozhat a jövô. Szerintem elég kevés ember van, akinek a hitelen vett cucca létkérdés volt (értsd egy régebbi sehogy sem felelt volna meg). Nyilván sokaknak kényelmetlenebb a tömegközlekedés, régi autó vagy rosszabb a Junoszty tévé, de én speciel nem költöm el azt, ami még nincs. Inkább elviselem a rosszabbat, amíg nem lesz meg a jobbra a pénz.

Nekem az új autó teljes ára az összes készpénz tartalékom 70%-a lett volna. Tehát ez nem felel meg az általad említett 10-15%-os elvárásnak. Igyekeztem azért úgy kalkulálni, hogy a vészforgatókönyv szerint is (dupla elbocsájtás) egy évig a jelenlegi életvitelt fenn tudjuk tartani a rendelkezésre álló anyagiakból (esetleg autó eladását is számba véve, de külsô segítség nélkül).

Szóval szerintem hitelt akkor érdemes felvenni, ha meg tudod oldalni a dolgot a hitel nélkül is. Így a hitel csak biztonságot ad, mert megmarad a kiváltott összeg tartaléknak arra az esetre, ha váratlan fordulatot vesz az életed. A hitel arra alkalmatlan, hogy megelôlegezz valamit, amire majd talán (évek múlva) lesz csak meg a pénzed, az is csak akkor, ha nem jön közbe semmi. Valami mindig közbejön...

Reszelő Aladár 2013.06.18. 14:16:21

Az más kérdés, hogyha senki nem venne új autót, akkor használtak sem lennének a piacon...

efi 2013.06.18. 14:19:12

@Vírusbácsi:
Nekik szólt ez a cikk.
@igazi hős:
"...veszek egy autót 3,5 misiért". Hitelről volt szó, hitelről. Ha valaki egyben ki tudja fizetni, az megint egy másik eset, bár temészetesen így sem éri meg.
Alapszabály egyébként is, hogy lakáson kívül SEMMIT nem veszünk hitelre.

2013.06.18. 14:30:36

@efi:
Nettó baromság...

Don Quixote de la Ferko 2013.06.18. 14:41:33

@Grgabácsi:

"Mellesleg érdekes lesz tíz év múlva a használtpiac a dízelekkel, amelyeknél egy kettőstömegű lendkerék vagy a nagynyomású szivattyú letérdelése akár gtk is lehet."

És milyen hisztéria lesz majd akkor belőle.
Sokan azt hiszik (pl. a poszt toló is), hogy egy 10 éves autó milyen tuti vétel. Aztán mikor meg kell bontani a nagynyomású rendszereket, amihez még a szervizben sem igazán értenek, akkor kikerekedik a szemük a fél millás motorháztető kinyitáson, és még el sem kezdték sorolni a javítás költségeit.
Sajnos az autó is eljut a kommersz elektronika szintjére, javítani nem tudják, csak teljes részegységeket cserélni, és lassan a motor már részegységnek számít.

Ultrahangos Zsírbontás · http://mystica.hu 2013.06.18. 14:45:04

A plazmatévé hitelre a tuti biznisz! :)

Don Quixote de la Ferko 2013.06.18. 14:47:03

@rcfan:

Így van. Sokan nem számolnak.
Ha összeadom mennyibe van a hiteles autóm végtörlesztéssel, minden szarral együtt, akkor kikerekedik a szemem, de ha a végösszeget elosztom a tervezett 15-20 év használattal, akkor 25 ezer körül jön ki a havi költség, az meg messze alatta van a folyamatosan autót cserélgetők költségének.
Láttam már olyat, hogy a meglévő lakáshitel felét költötték 15 éves presztízsjárgányra, mert az szép, nagy, meg lehet jelenni vele a szomszéd előtt, de az eszükbe sem jutott, hogy a lakást előtörlesszék azzal a nem kevés összeggel, amiben a folyamatos autócserék kerültek.
Nem kell elfeledni, hogy sokan nem maguknak vesznek autót, hanem a szomszéd szemének.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.18. 14:54:26

és? ki az a hüje aki ezt nem tudja?

igazi hős 2013.06.18. 15:02:26

@efi: Ha figyelmesen olvasod, akkor látod, hogy a kifizetett pénz kamatát is beleraktam a költségbe. Ha nem a betéti, hanem hitelkamattal számolok (persze nem 12 évre, hanem csak 3-4 évre), akkor sem sokkal más a helyzet, legyen évi 70 ezer a felár. (Amikor 11 éve vettem az autómat, akkor a pénzemre kapott kamatom gyakorlatilag megegyezett a hitelre fizetett kamattal. De csak azért, mert a hitel CHF volt, a bankban meg lekötött forintom volt és akkor még nem volt kamatadó.)

fizetekmegegysort 2013.06.18. 15:05:32

Angyal Drága Posztoló! Se azzal nem mondtál újat, hogy az autó viszonylag gyorsan veszít az értékéből, se azzal, hogy a hitel pénzbe kerül. Segítek: ha új autót veszek hitelre, akkor azt kalkulálom ki, hogy NEKEM ér- e annyit a plusz biztonság, idő, pénz, energia, amit az új ad a tizenéves lassan nagykorúval szemben, hogy cserébe benyeljem a hitel költségét. Megsúgom: három gyerekkel ér, ugyanis szar ügy az út szélén maradni, vagy állandóan a szervizbe szaladgálni, "nincsautónkkicsiszivem békávézunkmertszerelőnélvan" életet élni, és közbe büszkén döngetni a mellünket, hogy a bank nem rajtam keres. Pluszbónusz, ha a hitelbe kapott pár milkád egyébként megvan, és ügyesen dolgoztatod, simán kitermeli a plusz költségeidet, és a tőkéd is megmarad.
Nem csak a 20 éves szinglik fejével kéne tudni gondolkozni...

porthosz 2013.06.18. 15:18:01

@Don Quixote de la Ferko:

"de ha a végösszeget elosztom a tervezett 15-20 év használattal, akkor 25 ezer körül jön ki a havi költség, az meg messze alatta van a folyamatosan autót cserélgetők költségének."

Marhaság. Nekem egy 14 éves autóm van, 9 éves volt amikor megvettem, a kötelező dolgokon kivül (amit ugye egy új autónál is ugyanúgy meg kell ejteni csak többszöröséért) tudod mennyit költök éves szinten javitásra? Kb. 30 ezer forintot, ez évente kb. 2x 1 órás szerelést jelent.

Te meg (vagy akármelyik autóhiteles) kb. 1-2 hónap alatt fizetsz be ennyit csak hitelre... És a kocsid ugyanúgy elromolhat, garancia meg csak az első 3 évre van...

Mellesleg nem is értem mit értesz folyamatos autócsere alatt, attól hogy valaki használt autót vesz még nem fogja évenként cserélni.
A többség 5-8 éves használt autókat vesz és kb. 5-8 év után fogja cserélni, és ugye 5-8 éves használt autó csak úgy lehet hogy az új autó tulajdonosok 5-8 év után eladják az autóikat tehát te valójában egyetlen egy csereperiódust úszol meg, cserébe 3-4x annyit fizetsz ki mint aki használtautót vesz. Szóval szép dolog az önámítás, de szólok iszonyat nagy bukóval szállsz ki az új autóból, akárhogy is próbálod szépíteni.

Olyan apróságokról nem is beszélve, hogyha mondjuk egy szarvas totálkárossá töri a kocsit, akkor egy használtautós elbukja az 1 milliós autóját és vehet egy másikat újabb 1 millióért, rád meg egyből rádterheli a bank a hátralévő 2-3 milliót és se kocsi se pénz...

herk 2013.06.18. 15:26:49

A posztolo hulye. Az autovasarlas mindenkeppen buko. Ha sajat penzbol veszi, ha hitelbol. Ha uj autot vesz, akkor sokat bukik rajta. Es nem a hitel miatt, mert veheti hitel nelkul is, hanem azert, mert az uj auto ara gyorsan veszit az ertekebol. Ennek semmi koze a hitelhez.

Nuuk 2013.06.18. 15:29:07

@Vírusbácsi: Nagyrészt igazad van. Ha valakinek a csupa nagybetűs ÖRÖMSZERZÉS megér havi plusz pár tízest, akkor egészségére, de tényleg. Csak aztán bírja is fizetni, mert az már kevésbé vicces, ha valaki anyagilag tönkremegy az állandó "ÖRÖMSZERZÉS" miatt.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.18. 15:37:34

az persze nem mellékes azért, hogy az autókereskedők évekig nem is kocsikat árultak, hanem hitelt.

Nuuk 2013.06.18. 15:43:53

@fizetekmegegysort: Az első felével egyetértek. Igen, ha a te preferenciáiddal megér ennyit, akkor hajrá.

A második fele a kommentednek viszont kicsit kusza, egyrészt autója válogatja, azért egy jól kiválasztott 10 éves kocsival nem kell "állandóan a szervizbe szaladgálni" (lásd 1-2 fenti kommentet) másrészt többszázezer gyerek BKV-zik manapság, és valahogy mégis felnőnek, senki nem hal bele, ha egy hétig villamosozik. Az sem a legjobb dolog szerintem, ha valaki "több milkával" nagyobb hitelt vesz fel, mint amennyire szükséged van, mert a "ha ügyesen dolgoztatod, simán kitermeli a plusz költségeidet, és a tőkéd is megmarad" rész a science fiction kategória az átlag pénzügyi ismeretekkel rendelkező user számára, de végülis pár embernek összejöhet.

Don Quixote de la Ferko 2013.06.18. 16:35:20

@porthosz:

Nem olvastál elég figyelmesen. Ki van csengetve az autóm.
Próbálkozz újra ezen nem éppen lényegtelen információ alapján.

Folyamatos autócsere alatt azt értem, ha a kis csoportunkban azt látom, hogy van akinek 6 év alatt 7 autója volt, és majdnem mindegyik új, akkor aztán végképp elgondolkodik az ember, hogy anno valamelyik zseni joggal kérdezte, hogy "normális", miközben nyögi a lakáshitelt még vagy tíz évig, pedig csak az autóira elköltött többletből bőven előtörleszthette volna a nagyját. Igaz, akkor egy 7 éves "rommal" vihetné haza a családot kis fatornyosába. Ez meg ugye nem nyerő, mert a szomszéd orbánfajtájú leszármazottnak meg ajudija van.

Szarvasos részhez ugyanaz. Nem voltál elég figyelmes, ezért beszélsz marhaságokat aminek köze nincs az én esetemhez.

fizetekmegegysort 2013.06.18. 16:51:03

@Nuuk: BKV-val nem a belehalás a gond, hanem a lassúság. Gondolj bele: 2 dolgozó szülő, 2-3 gyerek, meló, suli/ ovi/ bölcsi, esetleges pluszok (gyerek pl sportol) LEHETETLEN autó nélkül megoldani, ha nem egy járaton belül van minden. Még ha reggel 7 re beviszem az összes kölköncöt az összes helyre (amihez 6kor kell őket kelteni), akkor is kb f8 -8 mire a munkahelyen vagyok. 8 óra plusz ebédidő melóval is fél ötkor indulok legkorábban a kölkökért, 5-f6 mire összeszedem őket...ovi/sui f6kor zár. Tehát még kocsival is necces összeszedni őket, és akkor se bevásárlás, se edzés a gyereknek, se semmi nem volt. Egyszerűen nincs arra idő, hogy 5-10-15 perceket buszmegállókban töltsön az ember. És akkor simán a nem létező 8 órás melóhelyekről beszéltem.
A másik rész igaz, tényleg kusza, én valamiért a kp-s kontra hiteles új autó vásárt gondoltam...biztos a hőség...:))

Leone_510 2013.06.18. 16:51:30

Az első autóm kb. 300.000 kategória volt , (mai árakon) az első hónapban volt egy féktárcsa és generátorcsapágy csere de utána semmi, és a mostani ami 5 millán felüli az sem visz el több helyre vagy gyorsabban, csak biztonságosan bele merek vágni egy 3500km-es útba. Max felszereltséggel vettem 10 évre. Szóval egy olcsóbb autó is tökéletesen elég belföldön. Ezért valóban felesleges a szomszéd bosszantására autót venni hitelből. Nyilván ha a hitel törlesztő részlete kimerítené a kasszát akkor nem szabad még addig sem nyújtózni amíg a takaró ér, vagy több autót fenntartani. Talán a következő generáció meggondoltabb lesz.

igazi hős 2013.06.18. 16:51:52

@porthosz: Pont ezt számoltam ki itt: @igazi hős:
Te háromszor cserélsz, míg én egyszer és azonos átlagkorú autónk van, így korrekt a költségeket összehasonlítani. Nekem alig van többe a 12 évnyi autózás: újat véve lesz kb 10 milla, középkorúakat cserélgetve sem lenne 9 alatt.
Nyilván jóval öregebb autókat vásárolva a különbség jóval nagyobb, de nem csak pénzben, hanem abban is amit kapsz érte. Hitegetheti magát az ember, hogy a piac a hülye, hogy egy autó milyen kevésre tart (én is ezt teszem, ezért veszek francia autókat), de általában nincs igaza.

Marty Mcfly 2013.06.18. 17:55:44

Autót nem befektetésnek vesz az ember.

sieddie 2013.06.18. 18:06:41

Autóhitel se nem jó megoldás se nem rossz megoldás:

1. Felveszem hitelt a verdára és családot hordozgatom, munkába járok vele stb. Mit vásároltam kiadásokat (szervíz, üzemanyag, adó stb)amit tovább terhel a kamat teher.

2. x millióból veszek egy verdát, amivel pénzt keresek árut/személyt szállítok, tovább adom lízingbe, külföldieknek adom bér autónak stb-stb.
Mire letelik a kölcsön megkeresem a verda árát tisztán.

3. 2 verziót alkalmazva nem egy verdát veszek, hanem kettőt ugyanannyiért 50% -os önerővel és kölcsön lejáratakor megkeresek vele 1,5 verdányi pénzt.Hülyeséget csináltam?

Hitelt

Ha bevételeim növelésére használom akkor jó, ha pedig kiadásaim növelésére akkor bevételeimet csökkentem vele.Ennyi, nem bonyolult dolog.

sieddie 2013.06.18. 18:10:50

@fizetekmegegysort: Helyedben vennék egy mikrobuszt és vinném a környékbeli srácokat,olcsóér így ha jól csinálod lesz egy kis pluszod is, ha más nem ingyen jársz be melózni..

mis 2013.06.18. 18:34:34

@java786: 2002-ben 10% bőven elég volt önerőnek, de ha úgy mentél a kereskedőhöz, hogy nincs egy forintod sem, akkor is meg tudta oldani okosan az új autó vásárlást... :) önerő nélkül

fizetekmegegysort 2013.06.18. 22:53:00

@sieddie: :) anyukák egymás közt így szoktuk: aki ráér hoz/visz 1-2-3 plusz gyereket - ingyen. Egyszer adsz, máskor kapsz... Más megoldás nincs.
süti beállítások módosítása