Forint.jpgSokszor elhatároztad, hogy ebben a hónapban végre elkezdesz takarékoskodni, félretenni, de egyszerűen sosem jön össze? Egyes ismerőseim egy fillért sem tudnak megspórolni a havi fizetésükből, hiába keresnek netto 200 ezer Ft körüli összeget. Mások viszont ennél jóval alacsonyabb összegből is félre tudnak tenni valamennyit. Van pár jó taktika, ha spórolni szeretnél…

Amikor végeztem az egyetemen, csaknem hétszámjegyű diákhitel adóssággal kezdtem a nagybetűs életet. Mindenképpen jó stratégiára volt szükségem, hogy minél előbb letudjam az adósságom, és kezdhessem gyarapítani a vagyonomat.

Az alábbi módszerekből sokat profitáltam:

  • Konkrét, feszített, de elérhető célokat tűztem ki határidővel, amiket le is írtam egy külön ezért létrehozott dokumentumba a számítógépemen. Ez sokat segített.
  • Meghatároztam egy havonta megspórolandó összeget, amihez tartanom kellett magam.
  • Soha nem fizettem bankkártyával. Minden hónapban levettem az “engedélyezett” összeget. Így teljes irányításom volt a készpénzáramlásom felett, nem folyt ki észrevétlenül a kezeim közül a pénz.
  • Fizetés után próbáltam megfogni a pénzt, amikor közeledett a következő hónap, lazábbra vehettem a gyeplőt.
  • Sosem mentem bele semmilyen hitelbe. Nem akartam dupla annyit fizetni semmiért, mint amennyit ér. A laptopomra is hónapokon át tettem félre, míg végül készpénzért simán meg tudtam venni, úgy, hogy közben a havi “előírt” spórolásom is megvolt. Szinte észre sem vettem, és az ölembe hullott.
  • Semminek nem fizettem túl az árát. A munkahelyen például nem a büfében vásároltam, mint a többség, hanem magamnak csomagoltam reggelit otthonról. Ezzel semmiről nem kellett lemondanom, egészségesebben táplálkozhattam, és nem mellesleg harmadannyiba került a reggelim minden egyes napon, mint azoknak, akik nem éltek ezzel a lehetőséggel. Ehhez hasonló lemondás nélküli spórolási lehetőségek mindenki számára adottak a mindennapi életében.

Csupán néhány éven belül még a kitűzött céljaimon is módosítottam, olyan jól alakultak a dolgaim. Bárkinek sikerülhet, aki szilárdan elhatározza, hogy javítani fog az anyagi helyzetén.

A bejegyzés trackback címe:

https://fuves.blog.hu/api/trackback/id/tr145369135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása