lemonade.jpgÉvek óta alkalmazok egy nagyszerű módszert a problémák, így a stresszhelyzetek legyőzésére, a célok elérésére. Bármikor, amikor valami nem sikerül, úgy fogom fel, hogy lehetőséget kaptam az adott dolgot még jobban megcsinálni. William Bolitho ezt így fogalmazta meg: “Az életben nem az a legfontosabb, hogy a nyereségedből hasznot tudj húzni. Erre az ostoba is képes. Az igazán fontos az, hogy a veszteségedből húzz hasznot! Ehhez intelligencia kell; ez a különbség a bölcs és az ostoba között.”  

Kapásból eszembe is jutott egy konkrét eset a közelmúltból, hogy én hogyan alkalmaztam ezt az elvet.

Májusban beiratkoztam egy weblapszerkesztő tanfolyamra, ahol azt oktatták, hogy hogyan kell teljesen önállóan egy igényes weblapot elkészíteni. A tanfolyam nem volt olcsó, de mindenképp bele akartam tanulni, elutaltam a pénzt, és vártam, mikor indul a csoportos oktatás.

Pár nap múlva e-mailt kaptam, hogy a tanfolyam mégsem lesz megtartva. Az összeget visszautalták.

Sürgősen el akartam kezdeni - nem titok - ennek a weboldalnak a kiépítését, megvolt a félretett pénzem, az akaratom, de kezdhettem mindent előről, keresnem kellett egy másik lehetőséget. Összegyűjtöttem az interneten egy csomó tanfolyam elérhetőségét, és telefonálgattam. A legtöbb helyen hosszú hónapok után indult csak oktatás, valamelyik pedig már betelt. Szinte már az összes lehetőséget kizártam, amikor egy olyan hirdetésre bukkantam, ahol még a cégnév sem volt megadva, nem volt valami bizalomgerjesztő.

Felhívtam a megadott számot, és nagyon hamar kiderült, hogy megütöttem a főnyereményt. Az oktatást egy kis cég szervezte, nagyon olcsó volt, egy saját oktató feleannyi pénzért csak engem tanított, ráadásul azt, amit én akartam, nem volt konkrét tanterv, amihez - a korábbi lehetőség csoportos jellege miatt - szigorúan tartani kellett volna az órákat. Ismét sikerült a citromból limonádét csinálnom.

Természetesen ahhoz, hogy működjön ez az elv, neked is hozzá kell tenned a magadét. A sült galamb nem fog a szádba repülni. De újra és újra tapasztalom, hogy működik ez a dolog. Ne stresszelj, ha valami nem jön össze! Még hasznod is lehet belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://fuves.blog.hu/api/trackback/id/tr295369155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása